Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Hej alle !!
Så bliver jeg igen nødt til at trække lidt på de kyndige herinde.
Jeg har set dette (synes jeg) utroligt flotte Seamaster De Ville på Ebay. Jeg er specielt meget forelsket i det pågældende skivedesign, som jeg kun har set 1 gang før (og dér vandt jeg ikke auktionen).
Sælger skriver, at uret er serviceret og vil give 1 års garanti, både mekanisk og også mht. ægthed/originalitet. Sælger har en flot feedback og er "powerseller".
Desværre skriver han, at han ikke kan bringe billeder af værket og af det indvendige af bagkassen, så jeg kan ikke få oplyst cal. eller reference nummer.
Jeg har studeret skiven igen igen og kan ikke få øje på ting, som umiddelbart lugter af fake eller redial.
"Buy it now" prisen er § 500 - og jeg er meget fristet !! Selv med forsendelse og 30% told oveni, så er prisen rimelig, hvis det er "den ægte vare".
Hvad er jeres mening om uret - er der faretegn, som jeg ikke har fanget (foruden at jeg ikke kender cal. og ref. nr.) ??
Er der i øvrigt nogen, der ved hvad man kalder skivedesignet med 1/10 inddelingen mellem minutterne ??
•
Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Bare en generel betragtning:
Med 5332 handler og en tilfredshedsprocent på 99,8 tror jeg ikke, du skal være nervøs for sælgers troværdighed.
Beskrivelsen af uret lyder fint.
Jeg er desværre ikke ekspert i gamle Omega skiver
Jens-Kristian
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg ser ingen faresignaler, men ville selvfølgelig foretrække at der var det smukke logo med søhesten på bagsiden!
Den er også istandsat med polering - menn det finder jeg er ok på et massivt guldur - hvor jeg synes at det først og fremmest skal være flot at se på.
Skiven er flot og jeg kan ikke forestille mig at den ikke skulle være original - de kasse er meget tætte!
Værket må være caliber 552 - eneste automatiske værk i perioden 1960 til 1967 uden dato!
Diameteren er nok ikke over 34 mm - men igen - det er et lille elegant Dressur - til pænt brug!
vh Baun
•
Jeg kan ikke huske, om det var dig, Baun, der engang sagde, at det "ikke er uret, man køber, men sælgeren" !!
Jeg har fået en mail retur fra sælger, der bekræfter, at han ikke har mulighed for at åbne uret, da det kræver specielt værktøj og faglig ekspertice.
Men hans urmager plejer at fortælle ham, hvis der er noget, der er ukorrekt, når han servicerer urene.
Han har tilbudt at garantere uret i 2 år, såvel mekanisk som mht. originalitet - faktisk har han sagt, at hvis jeg indenfor 2 år får uret åbnet og jeg ser noget, jeg ikke "kan lide", så tager han uret retur.
Og som JK ganske rigtigt bemærker, så er sælgers feedback imponerende !!
Såeh, jeg har taget konsekvensen af, at jeg synes at uret, specielt med den skive er vanvittigt flot. Jeg har købt uret til sælgers "buy it now" pris på $ 499,99 - ville ikke risikere igen at tabe en auktion på sådant et ur, blot for en prisdifference på $ 50 !!
Nu er jeg så bare sindssygt spændt på at få uret hjem og så går turen nok straks indenom Peter Halse, så vi kan få afsløret, hvad det gemmer på indvendigt.
Skal nok poste flere oplysninger og billeder, når jeg modtager uret. Tak for gode råd og vejledning !
•
Baun Skrev:Værket må være caliber 552 - eneste automatiske værk i perioden 1960 til 1967 uden dato!
vh Baun
Du har jo ret, Baun !! Jeg havde slet ikke tænkt på at bruge udelukkelsesmetoden ved hjælp af det faktum, at værket er uden dato - det er jo oplagt !!
Hvis man roder rundt i Omega´s database, så er der sandsynligvis tale om dette her (der er dog en enkelt anden mulighed - OJ 14765 - men det har databasen ikke billeder af):
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jep køb sælgeren og jeg tror ikke ham der ville lave bevidst snyd - ligesom jeg bestemt også ville dømme hele uret originalt nok
De der unishell kasser som bånes fortil er ike noget at rode med at åbne hvis man ikke har speciel værktøjet - så også der synes jeg hans forklaring holdt vand
Klogt at vælge buy it now når beslutningen er taget skal man ikke fedte med et par dollar
Tillykke - det kommer du til at nyde
vh
•
hannover_dk Skrev:Klogt at vælge buy it now når beslutningen er taget skal man ikke fedte med et par dollar
Tillykke - det kommer du til at nyde
vh
Helt rigtigt ! Når man først har taget beslutningen om, at det er et ur, man vil have, så er det dumt at risikere at det går til en anden, blot for 250 kroners skyld !!
Jeg glæder mig vildt meget til at få det hjem - har valgt, at få det forsendt express, så forhåbentlig lander det hos mig i løbet af en 6-8 dage, hvis ikke toldvæsenet trækker tiden ud !
•
Alt ser fornuftigt ud - og ja, det bliver spandende at se det indeni - men i disse kasse er værkene ofte "som nye" - og det er gode værker, så du skulle være på sikker grund, vil jeg mene.
Peter har jo ferie i de næste 3 uger (hvilket ikke passer mig) så lidt tålmodighed må du nok have - men senior kan jo da åbne de - og hans vurdering er vis mondst ligeså god som Peters når det handler om værkets stand!
Ser vi det den 30. August?
vh baun
•
Baun Skrev:Alt ser fornuftigt ud - og ja, det bliver spandende at se det indeni - men i disse kasse er værkene ofte "som nye" - og det er gode værker, så du skulle være på sikker grund, vil jeg mene.
Peter har jo ferie i de næste 3 uger (hvilket ikke passer mig) så lidt tålmodighed må du nok have - men senior kan jo da åbne de - og hans vurdering er vis mondst ligeså god som Peters når det handler om værkets stand!
Ser vi det den 30. August?
vh baun
Ja, jeg tror helt klart, at Poul Halses mening er ligeså god som Peters på det punkt
Jeg vil prøve at se, om Poul har tid til, at jeg tager et par billeder af uret indvendigt, så jeg kan poste dem i denne tråd.
Desværre er jeg forhindret den 30. august, bl.a. fordi det er min datters fødselsdag
Men jeg håber på, at kunne deltage en anden gang (og så kan det også være, at jeg har fundet en korrekt boks til det ur også) - tak for opfordringen !
•
|