Rolex Daytona læderrem - hvor dælen finder jeg sådanne
#1
Hej alle,

Jeg har et Rolex Daytona (Zenith-værk) i guld, med MOP-dial og en meget flot brun rolex læderrem og guld "deployment clasp" (jeg kan sgu ikke lige huske referencen - amatøragtigt!).

Nu til spørgsmålet: Jeg kunne godt tænke mig at spice uret lidt op med en - eller et par - remme i muntre farver (a la dem enkelte hvidguldsmodeller kommer med). Problemet er, at jeg ikke ønsker de originale - og hundedyre - rolexremme, men remme i en god kvalitet, som IKKE er produceret af rolex. Er I stødt på steder, hvor de her særlige remme til daytonaens låsemekanisme sælges? Kender I alternativt andre ure (måske breitling), som anvender tilsvarende remme?

- Jeg har fundet ét enkelt sted, hvor en henholdsvis sort og brun kan købes (men jeg ville gerne ud i et støre udvalg).

Al hjælp modtages med kyshånd.

Pft.

Mange hilsner

Peter
Svar
#2
Det er ref. 16518 du har. Der findes ikke rigtig nogen aftermarket remme til Daytona´en. Mit råd er at holde øje med ebay hvor der jævnligt er Daytona remme (originale). Alternativt er at få speciallavet nogen. Der findes mange producenter som kan klare den opgave. Men prisen bliver nok næsten den samme som de originale. Så mit bedste bud er ebay...

/Mads
Svar
#3
... prøv alternativt ABP i Paris. De laver alt efter mål! Lækre remme!

[url]"http://www.abp-paris.com/watchbands_creations.php">http://www.abp-paris.com/watchbands_creations.php[/url]

Icon_e_biggrin leJ
Svar
#4
Udover ABP og lignende custom producenter ville jeg klart holde mig til original remme. De dukker jævnligt op på ebay til rimelige penge.

Mvh Morgan
Svar
#5
vintageure@primitiv.dk Skrev:Problemet er, at jeg ikke ønsker de originale - og hundedyre - rolexremme, men remme i en god kvalitet, som IKKE er produceret af rolex.

Når du har et ur til over 100k, så bør du da ofte de knap 2.000, som en orig. rem koster. Klarlund kan mig levere dem i et utal af farver. Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)