Submariner 14060 pris? Nu med billeder....
#11
Nu er det et ældre eksemplar fra 90'erne med tritium skive, så vær opmærksom på om visere og lynetteindlæg er skiftet til SL
Svar
#12
Larzovic Skrev:Nu er det et ældre eksemplar fra 90'erne med tritium skive, så vær opmærksom på om visere og lynetteindlæg er skiftet til SL

Så er det ikke autentisk længere....?

Jeg kan også gå efter en med dette serie nummer P24xxxx. Den skulle være fra 2001, så er der vel ikke noget at være bange for?
Svar
#13
Det er stadig autentisk Rolex, det er bare ikke oprindeligt. Samtidig opfører tritium sig anderledes end SL mht patinering etc.

Jeg ville personligt foretrække den ældre med tritium end den fra 2001, men det er et spørgsmål om smag jo.
Svar
#14
Larzovic Skrev:Det er stadig autentisk Rolex, det er bare ikke oprindeligt. Samtidig opfører tritium sig anderledes end SL mht patinering etc.

Jeg ville personligt foretrække den ældre med tritium end den fra 2001, men det er et spørgsmål om smag jo.

Jamen der er vel større usikkerhed om den gamle er oprindelig. Jeg vil jo helst have en som er oprindelig.
Svar
#15
Ja større usikkerhed. Når du kommer over i de modeller som er lavet med tritium visere oprindeligt - eller med mat skive osv. - så er der klar risiko for at netop visere - skive- beezel ikke er originalt - og ofte er de dele så hundedyre at anskaffe separat, at det ødelægger hele handlen.

Vintage Rolex kræver utroligt meget. Enten kan man det utrolige selv - eller man køber kun fra en som man kan stole 110% på.

Nyere Rolex har mindre risiko for udskiftede dele naturligvis - det var helt standard at visere eller halvdårlige skiver blev byttet ved alm service - og dermed er de ikke "oprindelige"

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#16
Ser den første ikke meget poleret ud?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#17
Tukjær Skrev:
Claus Larsen Skrev:God ide' Claus. Du kan altid finde de to Omega modeller igen. Jeg fik en 14060 med alt -anker i en god stand3 til 16k. Hvis du kommer til det Sydlige fyn, er du velkommen til at se min.

Claus

Hej Claus.

Tak for tilbuddet, men har du ikke lyst til at komme til urtræf d. 30. august?

Jeg ville gerne komme d30 august, men der er lige noget arbejde der skal gå op først, så der er en lille mulighed.
Jeg tror nu også den har fået en omgang eller 2 med poler maskinen. For mig virker den lidt rund i urkassen. Som jeg skrev gav jeg 16k for min med alt (uden anker). Den har fået service uden polering og står rimeligt fornuftigt, selvom jeg har skramlet lidt med den.
İmage

Claus
Svar
#18
Ja ser faktisk lidt rund ud på urkassen.
Svar
#19
Christian Bentzen Skrev:Ser den første ikke meget poleret ud?

Jeg tror i har ret. Den er mere poleret end den "nye" jeg byder på. Men den er helt uden boks og papir....... Men fra 2001....

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#20
Hej

Alle 14060 er med stifthuller uanset årgang.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)