Omega Speedmaster X33.
#11
hannover_dk Skrev:Det der med hvor behændigt man betjener uret som Geodoc beskriver vil jeg godt også kommentere. Jeg ved en del mener ure er rene tool sager og det er også ok for nye sager sikkert- men når det kommer til de ældre sager så:

Hold dem fra saltvand og strand - brug et badeur til den slags

Med dato - lad være med at stille dato mellem kl 22:00 og 02.00

Med kronograf: Lad være med at returnere sekundviseren hvis den er i området helt ude mellem 20-25 sekunder over og 20-25 sekunder i (den returnerer altid den korteste vej hjem så efter 30 går den med uret og inden 30 mod uret - og smækket er kraftigt og kan løsne sekundviseren så den ikke går præcist retur til 0)

Træk uret op når i har det løst i hånden - ikke på armen. På armen vrider man i kronen og dens pakninger - løst i hånden får man et langt blidere optræk

Screw down crown og pushers: Det er ikke ikke et magtspørgsmål om hvor hårdt man kan mase den ind og skrue til - de skal bare ind til man har god modstand og så er det nok

Pivet?? Ja det ved rødgrød jeg er med mine gamle ure. Icon_redface Icon_e_smile
vh
Rigtig mange gode fif - tak.
Det var faktisk sådan noget jeg havde i tankerne, nemlig at kronen bør trykkes lige ind, og at skæv belastning skal undgås.

Og "magtspørgsmålet" ligeledes. Tryk på X-33'erens krone er blot et spørgsmål om, at slutte en elektrisk kontakt. Den kontakt kan lige så godt sluttes ved, at man anvender den nødvendige kraft, og netop ikke mere.

"Pivet" kan jo, alt efter temperament, også opfattes som sund fornuft og rettidig omhu Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#12
Hej Allesammen.

Tak for alle indlæggene,som I har skrevet i denne tråd. Icon_e_biggrin
Jeg kom til at tænke på,om det måske var muligt at købe en bagskive til min X33ér,som har Nasa inskriptionen?.Der er sgu noget lir,over at have sådan en inskription på sit ur Icon_cool .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#13
Fortissimo Skrev:Hej Allesammen.
Tak for alle indlæggene, som I har skrevet i denne tråd. Icon_e_biggrin
Jeg kom til at tænke på, om det måske var muligt at købe en bagskive til min X33ér, som har Nasa inskriptionen?.
Der er sgu noget lir, over at have sådan en inskription på sit ur Icon_cool .
Tror desværre det bliver "op ad bakke", for ikke at sige "lodret op ad muren".
Rooney har et link til en X-33 ejer, der har konverteret sin 1. gen til 2. gen. - Bare ikke lige bagkassen. Icon_e_sad
Hverken Ofrei eller Watchco har bagkassen, og den fremgår ikke af Ώ servicemanualen som en spare part.
Spørg Peter Halse. Han har somme tider "tryllet umulige" reservedele frem.
Ellers må du lægge dig på lur efter en havarist, der kan kanibaliseres Icon_cool

I stor forståelse for din hang til lir, det kan vi slet ikke få nok af
Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#14
Hej Geodoc.

Tak for din hjælp,og de gode oplysninger.Måske kan det være,at jeg er heldig,at finde nogle dele til min X33ér,men jeg er også indstillet på at det nok bliver svært,som du selv skriver.
Jeg håber bare på,at jeg er heldig med min 1. generations X33ér,og at kronen bliver hvor den er.
Men jeg ved,at selv om Omega nok ikke længere reparerer kronen gratis hvis uheldet er ude,så har de reservedelene til uret,og det er jo det vigtigste Icon_e_biggrin .
Ellers er jeg bare superglad for at have et ur,som kun få andre har Icon_cool .
Jeg skal have det med på min kommende ferie om under 2 uger,så måske får jeg brug for nogen af urets funktioner.
Endnu engang-tak for hjælpen og de mange gode råd!...

Hilsen Fortissimo Icon_e_biggrin .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)