Afstemning: Er dette mærke samleværdigt?
Ja, det behøver ikke være ETA værk for at være interessant!
Nej, absolut ikke....
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 24-03-2718

Kan et dykkerur med miyota værk være samlerværdigt?
Godt nok er det kun lavet i 100 styk, men er det nok til at gøre det interessant?

Min personlige mening er at det ser godt ud, men det bruger jo også samme kasse som Enzo Icon_e_wink

Prisen er 429$ inkl. forsendelse fra Tyskland.

[url]"http://www.benarus.com/html/barracuda.html">http://www.benarus.com/html/barracuda.html[/url]

İmage

İmage

İmage
Svar
Kort og godt: Nej Icon_e_smile
İmage
Svar
Næh - det kan være fint til at bade med - men samlerværdigt - nix
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Næh - det kan være fint til at bade med - men samlerværdigt - nix
vh

Er det værket som gør forskellen?
Svar
Jeg syntes ikk værket afgør hva jeg køber.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Nopanic Skrev:Jeg syntes ikk værket afgør hva jeg køber.

Det bør vel heller ikke være afgørende. Så vidt jeg ved er indkøbsprisen næsten den samme på de 2 værker.....?
Svar
Nej det syntes jeg heller ikk, jeg ville da heller ikk gå ud og købe et ur som er R** grimt bare fordi værket er "fedt".

Hvis prisen er nær den sammen, hva er forskellen så.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Fra mig er det samme svar som så mange gange tidligere - så gab måske

Nej det er det at den slags går at købe i bundter rundt omkring (typen - 100 limited er ikke udtryk for sjældenhed i den sammenhæng)

Forarbejdning - kasse o.s.v. gør det heller ikke samlerværdigt - værket slet heller ikke - jeg ville ikke lige vide hvad der skulle gøre det samlerværdigt - hvis det overhovedet giver mening at tale om begrebet "samlerværdigt"

Naturligvis kan man have en stor samling moderene engangslightere og have fokus på det - men samlerværdigt - ikke i mine øjne

Hvorfor du nopanic helt konsekvent i øvrigt ikke mener værket skal gøre en forskel når man taler ure, og endnu mere nye ure - forstår jeg helt enkelt ikke. Værket er ikke alt - men det er da en ret vigtig del af et ur i min optik.

Enhver må da definere sin version af "samlerværdigt" men er man blandt ur freaks - eller frimærke freaks - så kommer ting som som sjældenhed - perfekthed - og linie i samlingen ind - og det her kan max kvalificere ud fra linie i samlingen

Det er et helt Ok ur til at bade med - that´s it

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan vel lige lægge til at det naturligvis ikke behøver være med ETA for at være interessant der masser af andre.

Alt kan jo så være samlerværdigt - den nye CD med dresinebanden - Nye plastkuglepenne købt på udgivelsesdagen hos Bog og Ide osv

HVIS nu det ur var samlerværdigt - kan du så ikke gå den anden vej og lige nævne 10 ure som ikke skulle være samlerværdige hvis de var i pæn stand?

Hvis du ikke kan det - ja så er alle ure samlerværdige i dit regi - og det er da helt i orden - så samlerværdighed defineres jo i høj grad af den enkle

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvad der er samleværdigt er vel meget individuelt. Nogen samler på reklamekuglepenne og andre på Ferrari sportsvogne.

Men holder vi fokus på ure tror jeg ikke mange herinde syntes ure med japanske værker har den store samlerværdi. Visse Seiko modeller med en lang historie kan tænde enkelte herinde, men generelt blandt ursamlere tror jeg ikke der er den store fanskare.

Japanske ure/værker siger mig intet. Respekt for dem der syntes visse Seiko modeller er fede, men som samleklenodier er japanere bare "no go" for mig.

for at et ur har samlerværdi for mig skal det have:
1. Historie som ur-fabrikant
2. Høj kvalitet og forarbejdning af uret hele vejen rundt og have et højt bundniveau (ufinisheret ETA og alt under er no-go)
3. Et vist horologisk niveau. Dvs. in-house eller benytte finere ebauche og gerne komplicerede værker i programmet
4. Velanset i samlerkredse (=høj gensalgsværdi/god investering)
5. Godt klassisk design der matcher min stil og smag

Kan et ur ikke leve op til min. 4 af disse krav ender det ikke i min permanente samling. det er lige så sikkert som amen i kirken...

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)