08-07-2008, 03:44 PM
For mig er det en combi af jagt og opgradering der styrer samlingen. Der er mange ure jeg gerne vil prøve at eje og når jeg så har haft dem lidt ryger meget til salg igen. Det er som regel disse ure jeg bruger i det daglige. Enkelte ure ender i den mere permanente samling. Den består fortrinsvis af sjældne ure, som jeg ikke ser hver dag. Disse ure opgraderer jeg gerne. Dvs. hvis jeg finder et flot Rolex Sub 5513, som er flottere/sjældnere end det jeg har, sælger jeg det gl. og beholder det nye eksemplar.
Desuden har jeg ure jeg ure i samlingen som jeg anser som ikoner og dermed bare SKAL ejes. Det er ure som Speedmaster og Royal Oak.
Så jeg mener absolut ikke der er noget galt med Claus´s måde at samle på ved at opgradere. Det er sjældent man har 50 k til det ur man drømmer om. Men har man et til 20 k kan man jo opgradere 2-3 gange og smide 10 k i puljen hver gang og ende ud med drømmeuret. På den måde sparer man op til drømmeuret samtidig med at man har et fedt ur på armen.
Problemet er bare når man som Loncar og John så ikke kan sælge igen
/Mads
Desuden har jeg ure jeg ure i samlingen som jeg anser som ikoner og dermed bare SKAL ejes. Det er ure som Speedmaster og Royal Oak.
Så jeg mener absolut ikke der er noget galt med Claus´s måde at samle på ved at opgradere. Det er sjældent man har 50 k til det ur man drømmer om. Men har man et til 20 k kan man jo opgradere 2-3 gange og smide 10 k i puljen hver gang og ende ud med drømmeuret. På den måde sparer man op til drømmeuret samtidig med at man har et fedt ur på armen.
Problemet er bare når man som Loncar og John så ikke kan sælge igen
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)