Azimuth
#11
Speedy Skrev:
hannover_dk Skrev:Ser rigtigt godt ud. For stort til mig, men det passer sikkert flot til dig. Hvad er det som tikker inde i det egentligt - noget lomme værk?

Tillykke
vh

Mig bekendt Unitas, og ganske rigtigt lommeursværk. Og når Rune nu skriver ETA så undrer det mig da lidt, for "knægten" plejer jo at have godt styr på sagerne Icon_cool .

Tjekkede lige;

Movement: Unitas 6497-1 with Côtes de Genève decoration, blue screws

Functions: Hours, minutes, subsidiary seconds

Case: 316L stainless steel with transparent back case, ø 47 mm, sapphire crystal, water resistant to 3 bars

-Mener dog ikke at glasbagkassen er safir i mit, da de vist ikke var det i den første serie!
Om Unitas/ETA så er samme surdej ved jeg ikke, men mener det ikke udfra min første værklektion hos Hannover for 1-2 somre siden?
Svar
#12
Næh da . Unitas værket er vel det samme som sidder i Panareis samme type

Og ja - det er et oprindeligt lommeursværk - solidt du

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#13
RIGTIG flot klokke tillykke herfra
47 mm er da bare spot on Icon_e_wink
Svar
#14
En ting er næsten lige så sikkert som amen i kirken: Der ligger ETA/Unitas 6497 lommeursværk i schweiziske manuelle ure, der er over 42 mm og koster mellem 4-25 k.

Azimuth er ingen undtagelse...

Den er lige så sikker som at et kronograf til 12 k har Valjoux 7750. Der findes nemlig ingen alternativer.

/Mads
Svar
#15
Mads Gjødesen Skrev:En ting er næsten lige så sikkert som amen i kirken: Der ligger ETA/Unitas 6497 lommeursværk i schweiziske manuelle ure, der er over 42 mm og koster mellem 4-25 k.

Azimuth er ingen undtagelse...

Den er lige så sikker som at et kronograf til 12 k har Valjoux 7750. Der Icon_question findes nemlig ingen alternativer.

/Mads

Okay Icon_exclaim -meget god "cafe viden" at have. Jeg vidste ikke at der ikke var andre muligheder.

Når du skriver ETA/Unitas, er det så fordi at ETA overtog Unitas engang Icon_question
Svar
#16
Speedy Skrev:Når du skriver ETA/Unitas, er det så fordi at ETA overtog Unitas engang Icon_question

Jep...
Svar
#17
ETA har vist opkøbt alt schweizisk, der ikke er in-house. Jeg kender ikke til andre værkleverandører (correct me if I'm wrong).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#18
GTwatch Skrev:ETA har vist opkøbt alt schweizisk, der ikke er in-house. Jeg kender ikke til andre værkleverandører (correct me if I'm wrong).

Ronda!
Er Schweizisk, og jeg mener også at de er uafhængige!
Svar
#19
RunesS Skrev:
GTwatch Skrev:ETA har vist opkøbt alt schweizisk, der ikke er in-house. Jeg kender ikke til andre værkleverandører (correct me if I'm wrong).

Ronda!
Er Schweizisk, og jeg mener også at de er uafhængige!
Laver Ronda ikke kun quartz?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#20
GTwatch Skrev:
RunesS Skrev:
GTwatch Skrev:ETA har vist opkøbt alt schweizisk, der ikke er in-house. Jeg kender ikke til andre værkleverandører (correct me if I'm wrong).

Ronda!
Er Schweizisk, og jeg mener også at de er uafhængige!
Laver Ronda ikke kun quartz?

Jo, det kan godt være... Men fandt lige et andet delvist schweizisk firma: Progress Watch Corp. (er vidst amerikansk, men med afdelinger i Schweiz)

Plus så laver forskellige manufacture ebauches, f.eks. JLC!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)