En mere, men nu er det også den sidste....
#41
Nej det vil jeg også mene, det er da i høj grad noget med look, og i dette tilfælde det rigtige look.
Lænken skal passe til uret.

Desuden er mange dykker ure store og som nogle mener klodsede, derfor skal de da også have en stor kræftig lænke, og igen mener nogle af det er klodset. men jeg synets at store lænker og dykker ure høre sammen, !
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#42
ENIG Icon_cool
Svar
#43
SNS-3729-00014

Kære John Hannover.

Import (dvs. indførsel til Danmark/EU fra tredje-lande) af elefantskind vil kræve CITES tilladelse og som udgangspunkt vil salg inden for EU af alt elefantskind - kræve et CITES certifikat. Om en tilladelse kan gives, afhænger af hvilken elefantart og -bestand elefantskindet kommer fra samt hvornår det stammer fra.

CITES
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#44
Om det er lovligt eller ej, uanset hvad mener jeg det er dybt forkert at gå med skind fra et dyr der overalt bliver jaget illegalt. Om man vil det eller ej, så er man med til at opretholde et market for skind fra truede dyrearter
Svar
#45
Larzovic Skrev:Om det er lovligt eller ej, uanset hvad mener jeg det er dybt forkert at gå med skind fra et dyr der overalt bliver jaget illegalt. Om man vil det eller ej, så er man med til at opretholde et market for skind fra truede dyrearter
Ja helt enig. Men det er Tukjær vist også han fik bare den der rem som enten er eller ikke er, elefant (men dog af sælger betegnet som elefant), og jeg mener også at forstå at han ikke vil bruge den når det er truet dyr
Naturstyrelsen svarede i øvrigt ganske hurtigt på mit ? om CITES listerne og elefant, så ros til dem
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#46
Det er også den rigtige indstilling, efter min mening i hvert fald Icon_e_smile
Svar
#47
Larzovic Skrev:Om det er lovligt eller ej, uanset hvad mener jeg det er dybt forkert at gå med skind fra et dyr der overalt bliver jaget illegalt. Om man vil det eller ej, så er man med til at opretholde et market for skind fra truede dyrearter

og hvad skal man så bruge skindet til fra de dyr der bliver nedlagt lovligt?

vh Baun
Svar
#48
Baun Skrev:
Larzovic Skrev:Om det er lovligt eller ej, uanset hvad mener jeg det er dybt forkert at gå med skind fra et dyr der overalt bliver jaget illegalt. Om man vil det eller ej, så er man med til at opretholde et market for skind fra truede dyrearter

og hvad skal man så bruge skindet til fra de dyr der bliver nedlagt lovligt?

vh Baun
Den er også svær. naturligvis er lovligt nedlagte dyrs skind principielt tosset at smide ud, men i visse fald kan den illegale handel være så stor at en lille smule lovligt kan vanskeliggøre artens overlevelse. Sneleopart - som dør i en zoo eller aflives - skindet destrueres, netop for ikke at få noget af den slags ud på markedet i nogen form

Men yes vanskeligt - og i alle fald skal man have sin CITES deklaration på at det man har er lovligt på plads
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#49
Baun,

Lovligt skind eller ej, går man med elefantskind er man med til at oprette et marked for dette, og måske endda gøre markedet større da andre så også vil have en gang elefantskind på armen, efter at have set hvor fedt det ser ud. Og når man ved hvor trænge kår elefanten har, så synes jeg ikke det er iorden, men det må selvfølgelig være op til den enkeltes moral om man vil benytte sin rem eller ej.

mvh
Svar
#50
Nå vi er vist ved at være off topic, jeg mener blot at jeres hellige indstilling så går ud over befolkningen i ret fattige lande der prøver at få lidt ud af lovlig licens jagt osv.

Men lever man hyggeligt og godt i DK og spiser svinekød af svin som har været fixeret i stalden, spiser kyllinger opdrættet i kyllingefarme osv. synes jeg egentig der er nok at gøre med at løse de hjemlige problemer f'ørst - før man gør livet endnu mere besværlig for fattige mennesker i den 3. verden.

Men som sagt off topic - og jeg slutter debatten her!

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)