Arvestykke Omega Constellation
#1
Hej.
Har netop arvet mit første vintageur. Omega Constellation fra 60'erne. Går fint og mangler kun at blive smurt og evt få skiftet kronen ud med en original (har en uoriginal pt) og måske nyt glas. Hvad synes i herinde om uret. Gerne oplysninger om uret da jeg er ny i dette game.

Mvh Kenneth

İmage
Svar
#2
på at se uret....

prøv igen!

vh Baun
Svar
#3
Hvordan får jeg billedet frem da?? Det ligger på linket som jeg har indsat..
Kenneth
Svar
#4
Nååå nu kan der trykkes direkte på linket..
Sorry som sagt ny.

Mvh Kenneth
Svar
#5
İmage

Det er nemmest at lave en konto på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.photobucket.com">www.photobucket.com</a><!-- w -->

Det koster ikke noget....

Torben
Svar
#6
Tak Torben.
Nu er mit ur afbilledet i tråden...

Får sådan en oprettet snarest.
Svar
#7
Det er super...

Et særdeles smukt Constellation Pia Pan i stål. caliber 551 fra først i 60'erne.

En let polering i hånden. Polere glasset. En original krone og en service hvis ikke det går som det skal - og det er et meget skønt ur at eje og at bære.

Det er et virkelig klassisk Dressur fra Omega med et af de supergode værker. Det er høj klasse!

vh baun
Svar
#8
Når de små ting er på plads, såsom original krone og ridsefrit glas, så er uret jo vanvittigt smukt ! Personligt, så tror jeg, at det er svært at overgå det ur i æstetisk skønhed ...
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Købte remmen hos Tranberg Ure på Gl. Kongevej, Frb.
Han åbnede det og anbefalede en rens og smøring og
for syns skyld original krone og glas.
Uret var meget tæt på at blive smidt ud i oprydningen
af dødsboet og det var kun fordi jeg hørte ordet "Omega"
fra en af de andre der var tilstede jeg greb ind og stoppede
uret i lommen. Meget meget glad for jeg gjorde det. Som
sagt mit eneste ur af den slags men blivet nok ikke det sidste.
Urmageren nævnte vidst noget med 20 millioner og noget (stod indeni)??
Kenneth
Svar
#10
Flot piepan - Baun har allerede skrevet det meste. Om din urmager kan skaffe en original krone som nok ikke har været helt rund, men kantet - ved jeg ikke, men en Omega krone kan han da.

Glasset skal ikke være ridsefrit Joepete - det skal være acryl og det er til at ridse og helt rigtigt til uret. Alt andet ville se helt forkert ud, det skal jo have buet facon og samtidigt den glød der er i acryl glas

20 Mio på værket betyder ca 1963 - og det passer fint nok med P Bauns "gæt" med kaliber 551 som var aktuel fra 1958 til 1969

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)