09-06-2008, 08:35 AM
Jeg ville gå ned til Jørgen Krognos, ved han har fået lavet nøjagtig sådan en lynette til en Pie Pan før!
|
Omega Constellation (1966) - lynetten mangler...
|
|
09-06-2008, 08:35 AM
Jeg ville gå ned til Jørgen Krognos, ved han har fået lavet nøjagtig sådan en lynette til en Pie Pan før!
10-06-2008, 12:32 AM
Nu var min kundes ur i sølv og temmelig kamponeret og Hr.lommeur, så det vil være forkert at komme med det som eksempel. Umiddelbart må det være til at betale, jeg tør ikke komme med en pris da jeg ikke har været inde over armb.ure i guld med den slags arbejde. Umiddelbart vil jeg sige at tolerancerne er noget mindre på et armbåndsur end på et lommeur, men har man en model burde den kunne måles ud og rekonstrueres. Selv har jeg uret magen til så det med modellen kan der findes ud af.
Mvh Lars
10-06-2008, 01:09 PM
Hej
Du skal ha fat i "De gamle uhres ven" ´v/ Jan Torp Han har tidligere lavet en Seamaster i G/S for mig hvor lynetten var af guld. Jeg havde samme problem at lynetten var gået tabt i tidernes morgen. Der skal nemlig ikke ret meget til for at de falder af. Han fik en lynette hjem, der dog ikke var helt original, men justerede den en smule. Det drejer sig ofte om nogle få brøkdele af en millimeter. Han laver et fantastisk stykke arbejde. Jeg har fået lavet ure mange steder, men hans arbejde er alligevel værd at fremhæve. Derudover gav han uret en polering, og det var efterfølgende fantastisk at se på. Gav sammenlagt 1400 kr. for det hele. Mvh.
28-06-2008, 03:49 PM
Først og fremmest tak for den store mængde feedback, som er helt uvurderlig. Jeg har næsten helt dårlig samvittighed over ikke at være kommet videre, men jeg har haft lidt mange jern i ilden på det sidste og nu truer ferien også.
Mine tanker på at finde en passende original lynette og herved undgå processen med at få skabt en helt ny. Jeg håber på en lidt bedre økonomi i projektet og også at undgå risikoen for eventuelle unøjagtigheder i udførelse (form, guld nuance, etc.). Her til morgen faldt jeg over en Constellation kasse på eBay, som ganske vist ikke er den samme som min, men som måske kunne fungere som donor for en lynette: OMEGA CHRONO CONSTELLATION MEN'S WRIST WATCH CASE 170231495878 Jeg har selv svært ved at se hvorvidt denne lynette ville kunne passe på mit ur og min "hands-on" erfaring er for spinkel til at rigtigt kunne bedømme det. Måske skulle jeg en dag prøve at køre af motorvejen på Fyn. Der er givetvis nogen af jer, der har haft flere klassiske Constallation ure mellem fingrene, til at kunne give mig et fingerprej. Er denne lynette massivt guld? Hvad siger I? Tech - Omega Constellation, Omega Seamaster De Ville
28-06-2008, 04:03 PM
Tech Skrev:Jeg har næsten helt dårlig samvittighed over ikke at være kommet videre, men jeg har haft lidt mange jern i ilden på det sidste Jeg synes det er lidt svært at afgøre - men hvorfor ikke prøve de gamle ures ven eller Jørgen Krognos som jeg ville gå til. De kan godt sige dig om de kan få lavet en der passer helt. I øvrigt har jeg hørt at det er ok at ha mange jern i ilden, og i alle fald bedre end at ha ild i jernet vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
02-07-2008, 02:07 AM
Hej
Den du har set på Ebay var i stål og du mangler en i 18 karat guld, så det er nok ikke lige den du skal gå efter, men derimod en i stål guld hvor lynetten er helt i guld. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|