Omega Speedmaster 321 - med LÆDER?? Hjælp søges
Jeg kigger på en 321 som har den nyere 1171 lænke. Nu er det jo nok så meget skive, visere osv som jeg vil ha originalt, og det er det, MEN så er det jo at jeg egentligt ikke er så meget til lænker i det hele taget.

Mon nogen, ex Per B eller Peter H endnu bedre - ved om ref. 145.012 (ja som så mange andre fra 1967) nogen sinde originalt fandtes med læder??

Hvis ja, så ville jeg nok søge det til erstatning, og så vil spørgsmålet jo nok være - hvor får man bedst fat i sådan en med original spænde -

Fås den original
eller
Skal man finde en omega kalveskin med omega foldespænde?

Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg mener ikke at der har været andet end lænke. Jeg har aldrig set en gammel reklame hvor det er vist med billed eller hvor man har skrevet i hjørnet på reklamer at det fås med rem. Dog kan man få en rem fra omega der er 16mm ved spændet, men jeg kan ikke huske om den findes på ref. nr. 145022, 1450022 eller 145012.
Svar
Columbo Skrev:Jeg mener ikke at der har været andet end lænke. Jeg har aldrig set en gammel reklame hvor det er vist med billed eller hvor man har skrevet i hjørnet på reklamer at det fås med rem. Dog kan man få en rem fra omega der er 16mm ved spændet, men jeg kan ikke huske om den findes på ref. nr. 145022, 1450022 eller 145012.
Jeg tror også du har ret Columbo - synes bare den er nok så pæn på læder som på metal, specielt når det kun er næsten rigtig metalrem - såå
vi får se om andre bud findes -
Fandtes en original læder til 143012 kunne man jo springe op og falde ned på det medens man gik med det og så vende tilbage til 1171 lænken hvis den skulle videre
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Enig - jeg har aldrig set andet end cal. 321 med lænke. Oprindeligt med ref. 1039, ofte med 1171 eller nyere. Men det forhindre dig ikke i at gøre som mange af os andre, nemlig at sætte en rem på.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Prøv omegaaddict.com der skriver han om en 321 der er blevet renoveret, han har et foldespænde til , oem, om den har været født med det skal jeg ikke kunne sige, men det passer godt til og er værd en overvejelse.

Papelione
Svar
Ifølge nu afdøde Speedmaster guru Chuck Maddox fandtes 145.012 også med rem:

http://home.xnet.com/~cmaddox/speedy_1957-1968.html

Under 145.012 står der:

New reference of former ST 105.012, with the inscription “Professional” on the dial from that year onwards. Steel pushers with screws, leather strap or semi-extensible 1506 steel bracelet with flat links.

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:Ifølge nu afdøde Speedmaster guru Chuck Maddox fandtes 145.012 også med rem:

http://home.xnet.com/~cmaddox/speedy_1957-1968.html

Under 145.012 står der:

New reference of former ST 105.012, with the inscription “Professional” on the dial from that year onwards. Steel pushers with screws, leather strap or semi-extensible 1506 steel bracelet with flat links.

Jens-Kristian
Det er s.. da godt fundet Jens-Kristian, det kunne jo faktisk tyde på det har eksisteret - så bliver man jo mere sulten efter oplysninger. Hvordan mon sådan en rem så ud. Jeg forestiller mig Kalveskind, som Omega brugte så ofte - måske præget - og spændet??
Stadigt meget taksom for lys over sagen
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jo Omega Vintage viser det også under 145.012 (145.0012) med 321 motor fra 1966/67 - men ikke hvordan sådan en læderrem så ud. De skriver dog

Swiss retail price (1967) : CHF 465.- (CHF 420.- on leather)

Så svaret er jo JA, bare hvordan så den og spændet så ud?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John

En ting er helt sikker, det var ikke et foldespænde, nok nærmere en helt flad kalveskindsrem, jeg mener at spændet er det med det store Omega logo.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej John

En ting er helt sikker, det var ikke et foldespænde, nok nærmere en helt flad kalveskindsrem, jeg mener at spændet er det med det store Omega logo.

MVH Peter
Jeg tror du har helt ret i begge dele. Kan man finde et sådan spænde? Er det påloddet det store logo eller er det mon graveret?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)