X-33 Review
Har lagt et X-33 Review på forumet, "Anmeld et ur"

Her har jeg opfordret til, at evt. diskussion lægges i denne tråd.
Så holder vi anmeldelser "rene", og diskussionen finder sted i det rette mærke forum.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Smart. Jeg synes absolut quarts - nå det er velbegrundet med fyrtårn og "sjældent" hører med i en samling, og naturligvis kan der findes rene quarts samlinger. Stadigt - for mig er det mere en samling ure end en ur samling, hvis det altsammen er ure der sælges overalt i dag - og det er vel der Quarts har sit halvdårlige ry som samler obljekter?

Jeg ville da også gerne ha et af de "gamle" omega med røde led/krystal tal som eneste visning.

Omega X-33 er da helt klart, specielt efter at have læst dit fremragende review - TAK -et lækkert ur.

Selv har jeg faktisk også batteri i et enkelt, som jeg tilmed er glad for men det er en Bulova stemmegaffel maskine i modellen "Astronaut" - her tilmed uden Astronaut på skiven (men skam god nok)
İmage
Bagsiden afslører både det sjove lille greb som man rejser op (omg. stop af sekundviser) og stiller uret med - ingen synlig krone) OG et tydeligt og let tilgængeligt batteridæksel

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
at jeg ikke har et batteri ur...

det summer lystigt derudaf!

İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:I skal ikke tro, at jeg ikke har et batteri ur...
det summer lystigt derudaf!
>> Billede bort editeret <<
vh Baun
Nu hvor vi har "lidt hul på batteri tabuet" Icon_e_wink
jeg må altså høre jer, om de stemmegaffelure har en egenfrekvens på 300 Hz, eller det angiver en neddelt frekvens.
..og om man virkeligt kan høre uret fungere, og om det er derfor TZ'ere kalder dem "hummer"?
Det er iøvrigt en fræk designmæssig detalje på Accutron'en, at der ingen krone er.

Med novicens frejdige uvidenhed
.. venlig hilsen - Geodoc
Svar
Du kan tro man kan høre det - en fin hummen.... hygge, hygge -

og sekundviseren er flydende!

vh Baun
Svar
Jep Omega nøjer sig nok med 300 herz men Bulova du - op på statelige 720 Herz - det er en del af årsagen til deres - for den tid - utrolige præcision. Flere af dem var med i rummet og på månen, indbygget i instrumenter som sendte deroppefra en tid efter astronatuerne var taget hjem. Scott Capenter havde altid sit på - samtidigt med den officielle speedmaster.

Ideen med krone bagpå og med at den der lille hank løftes - og på dem med sekund stop - stopper sekundet - for at sikre præcision, er ret fræk ja

Og ja de summer helt klart tydeligt med - i mit fald 720 herz, så hvis man lige ved hvor det er i forhold til a 440 eller 880 så kan man stemme klaveret efter det Icon_cool

Du kan sikkert lidt eller meget tysk - her fra en artikkel i Bieler Tagblatt:

Stimmgabeluhr
Die Stimmgabeluhr ist eine Bieler Erfindung. Ihre Entwicklung fällt ebenfalls in die 1950er-Jahre. Die Bulova Accutron ist eine Vorläuferin der heutigen Quarzuhren. Bei diesem Modell wurde die Unruh-Spiralfeder ersetzt durch eine metallische Stimmgabel, die elektromagnetisch in Schwingung gehalten wurde. Die Stimmgabel erreichte eine Frequenz von bis zu 720 Hertz (Schwingungen pro Sekunde), was gegenüber mechanischen Uhren eine deutliche Verbesserung an Pünktlichkeit bedeutete. Das Bulova-Werk wurde an verschiedenste Uhrenmarken verkauft, die es in ihren Modellen einsetzten. Die Bulova Accutron, ab 1960 auf dem Markt, verkaufte sich millionenfach. Heute ist die Stimmgabel-Uhr vom Markt verschwunden.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja de hummer eller summer skam dejligt, her et lille udvalg;

İmage

İmageİmage

İmage
Svar
Super anmeldelse og jeg læste den med stor fornøjelse.
Quarts eller ej, så er det et fedt ur!
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Link til: X-33 Reparation i rummet.
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1082297&mid=3783858&rid=0&rev=&reveal=">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... v=&reveal=[/url]

Sjov lille film, der viser "urmageri" i vægtløs tilstand.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
hannover_dk Skrev:Jep Omega nøjer sig nok med 300 herz men Bulova du - op på statelige 720 Herz - det er en del af årsagen til deres - for den tid - utrolige præcision. vh

Hov hov: Omega har også lavet 720 h stemmegafler.
[url]"http://www.loncar.dk/Filer_til_darkos_side/f300_tank/Omega%20tuneforks.pdf">http://www.loncar.dk/Filer_til_darkos_s ... eforks.pdf[/url]

d.loncar
Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)