Rolex vs. Tudor
Med fare for at virke som totalt idiot kunne jeg godt tænke mig at vide hvad forholdet (eller sammenhængen) er mellem Rolex og Tudor???
Er det samme firma eller anvender Tudor, Rolex dele eller..?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Samme firma - to mærker - Tudor har tidl. (længe siden) anvendt Rolex og Rolex kasser - idag Tudor kasser og ETA.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Samme firma - to mærker - Tudor har tidl. (længe siden) anvendt Rolex og Rolex kasser - idag Tudor kasser og ETA.
vh

Tudor har aldrig brugt Rolex værker. Kasse, lænke, bagkasse, bezel derimod var indtil starten af 80'erne mere eller mindre det samme.

Morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:
hannover_dk Skrev:Samme firma - to mærker - Tudor har tidl. (længe siden) anvendt Rolex og Rolex kasser - idag Tudor kasser og ETA.
vh

Tudor har aldrig brugt Rolex værker. Kasse, lænke, bagkasse, bezel derimod var indtil starten af 80'erne mere eller mindre det samme.

Morgan
Sorry helt ret givet - men de har ex brugt Valjoux 232 hvor rolex brugte ex valuoux 72 - men du har givet ret i de ikke har været med egentlige rolex værker, hvad jeg faktisk troede, hvis man kom langt nok tilbage

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Har Tudor ikke engang brugt Rolex caliber 390?
Svar
Hej

Tudor har brugt Rolex værk i deres allerførste Submariner, og de har også brugt Rolex urkasser og Rolex kroner, på tidligere modeller.

MVH Peter
Svar
Mange mange tak...nu er jeg helt afklaret Icon_e_confusedeller måske blot forvirret på et højere plan... Icon_e_confusedDet var (troede jeg) et enkelt spørgsmål med en svært og kompliceret svar Icon_e_biggrin
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Larzovic Skrev:Har Tudor ikke engang brugt Rolex caliber 390?

390 er ikke et inhouse rolex værk.

M
Svar
Morgan - hvad med Peters påstand om rolex i den første Tudor sub?
right or wrong
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Morgan - hvad med Peters påstand om rolex i den første Tudor sub?
right or wrong
vh

Har aldrig hørt om det. Med den "første sub" mener i vel Ref 7024 eller 7028 ?

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)