Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:det skal selvfølgelig være op til ens egen mavefornemmelse
som det allerede er nævnt hvad der må slippes
mbeholde
SDeren det er flotteste i mine øjne af de to
og ikke lige så almindeligt som speedmasteren trods alt er
og hvis det passer hvad ROLEX drengene
siger så
holder det også prisen bedst

Ahh - er Speedmaster og SD så meget forskelige i at være almindelige - det er nærmest begge ret almindelige ure, men lidt flere modeller i Speedmaster, men jeg synes de er lige "almindelige"
Pris second hand: Nu da de er købt, og Speedyen måske second hand - så tror jeg ikke der er den store forskel i fremtidigt potentiale, måske lille + til SD; men ikke det store der.
Ren mavefornemmelse synes jeg stadigt
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Pro SD: Du skal ikke være bange for vand
Pro Speedy: Manuelt værk og flot buet acryl"glas".
Men som flere andre også skriver så er det din mavefornemmelse som gælder her også selv om du lige har købt speedy'en.
Mit første rigtige ur var en speedy som jeg i løbet af 4 mdr. havde solgt igen, mest fordi der ikke var nogen dato, hvilket det viste sig jeg åbenbart havde behov for
Uanset hvad så kan du jo altid skaffe disse igen, hvornår du skulle have lyst/penge til det.
Thomas
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Hehe fedt med så mange synspunkter. Jeg har købt begge fra nye, og begge købt i år...
Rolex købte jeg fordi jeg altid har ønsket mig et rolex og netop et SD fordi det var lidt tykkere og ikke så almindeligt som et submariner. Og så er der også det med historien bag.
Speedmasters historie er jo helt unik og jeg må sige at jeg synes nærmest at finishen er bedre end på rolex'et. Den matte skive og tritium timemarkeringer samt det buede glas giver jo ufatteligt meget klasse...
Jeg begyndte at kigge efter andre ure da jeg synes at SD måske var lidt kedelig og lidt for enkel... Men det er måske egentligt ret fedt...
Øv gad godt, hvis økonomien tillod at jeg beholder begge...
Luksus-problem??
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•