Dykker-/sportsur - nogen anbefalinger?
#11
Denne er flabet, tåler tæsk og har lidt historie (Ladies versionen ligger i 35mm) - regn med ca. 350$ (incl. moms, told, levering etc.), så er du ikke helt gal på den :

Kig den evt. selv efter i sømmene her:

[url]"http://www.usnavysealstore.com/index.asp?action=13&product=LUM-00007005-SE-WAT-YELL-XXX-XX">http://www.usnavysealstore.com/index.as ... ELL-XXX-XX[/url]

Icon_smil Sogge

İmage
Svar
#12
altså hvis man har 10k som man/hun vil smide et uret
skal man så ikke en anden vej end dem i viser her
(eller er det bare mig)

et mid/fullsize seamaster kunne jo også være en mulighed
(personligt syntes jeg bare det er lidt kedeligt valg)

så ville jeg klart også hellere som tukjær nævner gå
efter noget breitling Icon_cool
Svar
#13
Tukjær Skrev:Nej det har intet med et Diver at gøre. Det er et Seiko Premier og ikke Velatura......
Ja sådan kan det gå, det står som sådan i Ebay, men det er jo heller ikke altid den store videnskab - Har jeg mere held nu Tukjær
İmage

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
hannover_dk Skrev:
Tukjær Skrev:Nej det har intet med et Diver at gøre. Det er et Seiko Premier og ikke Velatura......
Ja sådan kan det gå, det står som sådan i Ebay, men det er jo heller ikke altid den store videnskab - Har jeg mere held nu Tukjær
İmage

vh

Den du viser et billede af der hannover, det er en Velatura - for at være helt præcis er det model SHR005. Et lækkert ur, som jeg selv har ejet (faktisk har jeg fortudt at jeg solgte det). Det er dog ret stort. 45mm uden krone. Den kan købes på ebay for ca. 3500,- i øjeblikket. Den står til 6995,- hos de fleste urmagere herhjemme. Den har en rigtig flot finish. Værket er Seiko kinetic direct drive, cal. 5D44.
Svar
#15
Tusind tak for forslag og gode råd. Tænkte nok I havde et par esser i ærmet Icon_cool

Jeg synes også Omega Seamaster er fint, men har allerede et i ladysize. Tænkte at det skulle være et lidt råt ur, og det er præcis det sidste jeg har kigget på, men 45 mm blir ALT for stort! Mit håndled er slet ikke bredt nok *G* Absolut max er 40 og helst lidt derunder.

Jeg dykker altså ikke, så det behøves ikke være et prof dykkerur... kunne bare godt tænke mig at kunne bruge det når jeg dyrker sport (triathlon).

Kom endelig med flere forslag....

Hanne Icon_e_biggrin
Svar
#16
Hej

Hvad med et Breitling Heritage i 38 millimeter, det er råt dykkerur i lidt vintage look.

MVH Peter
Svar
#17
Et Bulgari Scuba Chronograph er måske en mulighed det er også så vidt jeg husker 38 mm. Jeg tror at man kan finde dem i nærheden af dit prisniveau.

Stor hilsen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)