Ny boks i samlingen, ur fulgte med!
I pinsen opdagede jeg at Lauritz.com havde en Speedmaster Mark II på auktion, og oven i købet med boksen med måneoverflade på, som jeg har jagtet siden jeg så den hos Klaus i Virum for nogle måneder siden.

Første tanke var at sælge uret igen hvis jeg vandt auktionen, og bare beholde boksen da jeg i forvejen har en Mark II m. racing dial.

Jeg endte med at være højstbydende, og herefter fik jeg kigget lidt mere grundigt på uret, typisk mig Icon_redface .
Jeg opdagede at uret havde fået skiftet visere til Speedmaster 321 typen med dråbeformet chronosekund, hvilket jo ikke var dårligt selvom de er noget anløbne!

De visere er ikke lette at opdrive idag og sælges på bla. Ebay til pæne beløb.

Den originale lænke bærer også præg af brug, men er ikke overstrukket.

Idag fik jeg så hentet uret, og det er faktisk noget pænere end jeg troede efter billederne fra Lauritz.

Jeg har fået min længe ønskede boks med måneoverfladen. Efter hvad jeg har hørt er boksen lavet i en stærkt begrænset periode i sen 60'erne.

Så det kunne godt blive en keeper efter et viserskifte Icon_e_biggrin .

Uret har været brugt men er ikke overpoleret, om overhovedet nogensinde poleret? Det er dog helt blankt efter mange års brug.

Lidt billeder;

İmage

İmage

İmage

Et nyt makkerpar;

İmage
Svar
Der er et godt eksempel på hvodan man finder der rigtigr.

Nu glæder jeg mig bare til at se det life 30. maj.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Der er et godt eksempel på hvodan man finder der rigtigr.

Nu glæder jeg mig bare til at se det life 30. maj.

vh Baun

Hej Per
Jeg må med skam melde fra. Ved det godt, der plejer ikke at være et urmøde jeg ikke kommer til. Men jeg kan ikke den dag, desværre. Håber på at Peter får banket noget op i Horsens, og udmeldt en dato meget snart!!!
Svar
man kan altså godt købe noget på lauritz som er iorden
der har jo ellers været mange skræmme tilfælde derinde

tillykke herfra med den nye
Svar
jacob jensen Skrev:man kan altså godt købe noget på lauritz som er iorden
der har jo ellers været mange skræmme tilfælde derinde

tillykke herfra med den nye

Jo man kan godt finde noget, men det kræver "speedy" øjge og god viden... risikoen er ret stor...
Omvendt ver det jo aldrig værre end at man kan returnere "skidtet"

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jo man kan godt finde noget, men det kræver "speedy" øjge og god viden... risikoen er ret stor...

vh Baun
Ja simpelthen - og så vidt jeg ved går det altid godt med at returnere hos Lauritz - selvom man vel skal ha nogle gode grunde. Mon ex. det at Speedy Benny "pludseligt" ser at der er 321 hænder på, ville være grund nok til at returnere, men skal vel kunne henvise til et eller andet der ikke lige fremgår af billeder eller tekst - for at kunne returnere (går jeg ud fra)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har for et par uger siden købt en Seamaster Professional Chronograph. Uret var i den stand som var beskrevet og alt gik planmæssigt. Så Lauritz kan godt engang imellem, de skal også have ros når de fortjener det.

Stor hilsen fra den nybagte ejer af endnu et dejligt Omega

Claus
Svar
Funky! Icon_cool

Det er en ret cool æske - og indholdet er heller ikke værst Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Jo man kan godt finde noget, men det kræver "speedy" øjge og god viden... risikoen er ret stor...

vh Baun
Ja simpelthen - og så vidt jeg ved går det altid godt med at returnere hos Lauritz - selvom man vel skal ha nogle gode grunde. Mon ex. det at Speedy Benny "pludseligt" ser at der er 321 hænder på, ville være grund nok til at returnere, men skal vel kunne henvise til et eller andet der ikke lige fremgår af billeder eller tekst - for at kunne returnere (går jeg ud fra)
vh

Der afkræves ingen grunde til at fortryde hos Lauritz, blot at du har besigtiget varen i showroomet efter købet.

-Og de hænder får mig ikke til at fortryde John, tværtimod Icon_e_wink .
Svar
Elbæk Skrev:Funky! Icon_cool

Det er en ret cool æske - og indholdet er heller ikke værst Icon_e_smile

Mvh.

Jakob

Æsken havde jeg gerne punget en pæn stak 100 kr. sedler for alene!!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)