...
Deter godt nok en frygtelig historie Frede. Jeg håber, at det hele løser sig, og at du hurtigt kommer i top både psykisk og fysisk. Lad os vide hvordan historien ender mht. forsikringen.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
slettet
Svar
Frede Skrev:Her følger en lille update.
mit nye kælenavn er guldklumpen. Det navn fik jeg af politiet, da de ringede op et par dage efter afhøringen, for de ville lige tjekke, om jeg nu også havde sådan et ur.
Hele forsikringsdelen faldt okay ud efter en ret ubehagelig oplevelse med kurator. Det er åbenbart almen kendt, at man sender en ordentlig bamsebjørn, der kan skræmme en lidt rent verbalt. Når men jeg har da fået nogle penge. Ikke nok men nogle.

Forhåbentlig sidder der 142 gram på mit håndled om senest en uge, men det følger jeg op på, når det sidder på hånden...
Rigtig god weekend alle sammen.

/Frede

Hej igen frede!

Hvilket ur regner du med at der skal sidde på håndleddet? Samme model eller??

Den del med kurator kan jeg ikke genkende.
Da jeg i sin tid fik stjålet mit gucci ut til små 12k, fik jeg valg muligheden for at få samme model eller pengene minus 20%.

Men kom endelig med nogle billeder når du har fået en lækker klokke Icon_e_smile
Svar
slettet
Svar
Du skal have det beløb som et tilsvarende vil koste. Så reglen om at det to år efter erhvervelse bliver nedskrevet med xx % holder ikke. Jeg har selv tjekket med mit forsikringsselskab idet det ville være surt at få stjålet et vintage Seadweller med 40 år på bagen for så at få at vide at så gammelt et ur jo intet er værd.

Men forsikringsselskaberne gør hvad de kan for at forhandle prisen ned. Omvendt kan man også få sine ting godt udbetalt hvis man taler sin sag godt.

Men det er aldrig rart at man får "dobbelt tæsk", af både overfaldsmænd samt taksatoren, som du i værste fald kunne have fået.

Jeg håber du får et 116710 og det kan erstatte dit 16710. Om ikke andet får du et ur der er en klasse mere lækkert lavet end det gl.

/Mads
Svar
Hvad er det for en type forsikringer du/i har? Og hvor meget koster det?

Hvordan ville det forløbe rent forsikringsmæssigt, hvis man eksempeltvis blev rullet for sit vintage 5513?
Svar
Hej Frede,

Det lyder da godt nok som en ubehagelig oplevelse - først og fremmest var det da godt der ikke skete noget med dig, men de der efterveer kan man så godt undvære Icon_e_sad

Håber alt falder på plads, så du snart kan ha ur på armen igen.

Hanne
Svar
slettet
Svar
Frede du skulle måske når du engang får flere ure, tage dem med til en urmager (Bo eller Jørgen) og få hele dynen vurderet og få papir på originaliteten. Jeg ved der er flere herinde som bruger urmager Halse i Horsens til denne dokumentation. Dermed har man en prof vurdering af såvel stand som originalitet som senere kan bruges i forsikringssager.

/Mads
Svar
slettet
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)