Anmeldere søges til nyt magasin om ure
Hvis nogle vil stå for det "tekniske" og det som skal formidles, så vil jeg gerne give et nap med til at "renskrive" det og evt sende den videre til rette person....?
Svar
urtossen Skrev:Hvis nogle vil stå for det "tekniske" og det som skal formidles, så vil jeg gerne give et nap med til at "renskrive" det og evt sende den videre til rette person....?

Jeg kunne nok overtales til at skrive et par velvagte gloser. Ikke, at jeg er uddannet urmager eller urteknisk velfunderet, men jeg har interesseret mig for ure lige siden folkeskolen og har i dag 18 armbåndsure. Seadwelleren har fundet sin faste plads på mit venstre håndled.

En del af min fritid går med at lave medlemsbladet for den danske Star Trek-forening, trekkies.dk (<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trekkies.dk">www.trekkies.dk</a><!-- w -->).
Bladet hedder Subspace og er på 40 A4-sider. Oplag 700 stk.
Jeg er ansvarshavende redaktør på Subspace.

Men urmagasinet - skal det være et papirmagasin, eller skal det være netbaseret?
Hvilke typer artikler skal bringes? Test, anmeldelser, personlige oplevelser?
Skal magasinet være annoncefinansieret?

Hvis magasinet skal være fagligt topklasse, så må skribenterne nok være uddannet som urmagere - ellers vil fagligheden være for ringe, vurderer jeg.
Man kunne jo overveje at spørge entusiastiske urmagere, om de vil bidrage til magasinet med viden.

Men lad høre nærmere om projektet.

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Nu kender jeg ikke til baggrunden og seriøsiteten af magasinet. Men eneste vej frem, i mine øjne, er at koble såvel urmager som prof. skribent på. Alt andet ville virke amatøragtigt og resultatet vil afspejle dette. Urmagerne har ekspertisen mht. ure, men er ikke altid lige skarpe på tastaturet, mens de skarpe skribenter sjældent ved noget om ure.

Så er der alle os midt i mellem som ved lidt om begge dele, men jeg er bange for at resultatet ikke vil kunne måle sig med de internationale magasiner uden et prof team. Ellers bliver det noget a la det vi kender fra div. danske magasiner i dag, som ikke er seriøs dybdegående urjournalistik, men blot en præsentation af forskellige ure i div. genre. Fint nok i et ikke-ur-magasin, men den holder ikke hvis magasinet 100 % handler om ure.

Ikke noget jeg gad læse i hvertfald. Nå sorry hvis jeg lyder negativ, men skal folk give penge for et magasin, skal det sgu være i orden.

/Mads
Svar
Hej

Jeg vil gerne hjælpe, men jeg er urmager og ikke forfatter, så der skal kobles en anden person sammen med mig, da jeg ikke selv vil skrive noget, men jeg tror at jeg kan bidrage med rigtig meget, jeg har også mange ure der kan tages billeder af til urmagasinet.

MVH Peter
Svar
Hej Alle,

der vil være tale om et fysisk magasin. Som med mange andre magasiner, vil magasinet være drevet af annoncer.

Mange tak for de mange indlæg. Det er altid dejligt med positiv feedback.

Særlig tak til jer der har givet udtryk for gerne, at vil skrive eller på anden måde bidrage til magasinet. Jeg vil vende tilbage til jer om det videre forløb.

Mvh. Aabling
Svar
Jeg giver Mads ret.... Det skal være prof!

Selv et magasin, som det Mathiesen sender ud, bærer somme tider præg af, at det mest er afskrift/oversættelser af pressemeddelelser der ligger til grund for udgivelsen.
Svar
Noget nyt om dette blad ?

Henrik
Svar
Hej

Jeg tror at det er en storm i et glas vand. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)