Svar: 208
Tråde: 65
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har ofte hørt historien om at Rolex er "tool-watches". Jeg kan derfor nemt se hvordan en sejler kan bruge det nye Yacht-master, men hvad er historien på det "gamle" yacht-master?. Jeg har set det omtalt her på sitet som maritimt, men hvad er det lige det maritime er i det. Jeg er selv den glade ejer af et, men det er blot ud fra en betragtning om, at jeg synes det er et flot ur.
•
Svar: 461
Tråde: 62
HJunker Skrev:Jeg har ofte hørt historien om at Rolex er "tool-watches". Jeg kan derfor nemt se hvordan en sejler kan bruge det nye Yacht-master, men hvad er historien på det "gamle" yacht-master?. Jeg har set det omtalt her på sitet som maritimt, men hvad er det lige det maritime er i det. Jeg er selv den glade ejer af et, men det er blot ud fra en betragtning om, at jeg synes det er et flot ur.
Jeg har tidligere omtalt Yatchmaster som maritim, og dermed sigtede jeg til, at uret minder mig om en dykkerklokke, et koøje samt blankpudset messing.
Ikke, at jeg sætter lighedstegn mellem uret og de tre maritime ting, men uret dufter af hav, fartøjer og sejlskibe fra gamle dage.
Derfor har jeg altid haft et godt (ko)øje til netop den model. Flere har ment, at modellen er uskøn i designet, ligefrem grim. Jeg selv mente også således engang, men er kommet til at holde af modellen. Lur mig, om ikke det bliver min næste Rolex.
Seadwelleren har andre kvaliteter. Den udstråler vandtæthed, robusthed og klassisk Rolex-design. Og det kan jeg også godt lige - så derfor sidder der p.t. en SD på mit venstre håndled.
Venligst
Stefan Garvig
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Den har vel også (jeg taler fra hukommelse har ikke haft tid at google) indstillelig nedtælling til Martchrace og andre starter for både?
vh
•
Svar: 153
Tråde: 5
hannover_dk Skrev:Den har vel også (jeg taler fra hukommelse har ikke haft tid at google) indstillelig nedtælling til Martchrace og andre starter for både?
vh
Ikke den første Yacht Master
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Den har vel også (jeg taler fra hukommelse har ikke haft tid at google) indstillelig nedtælling til Martchrace og andre starter for både?
vh
Det er vist Yachtmaster II du tænker på John. Der er nedtælling på.
Der er iøvrigt ikke så meget historie omkring Yachtmasteren. den kom frem først i 90´erne. Mener 92/93 ca. Der er ikke sket noget siden. Sidste år kom Yachtmaster II som er bygget op omkring et chrono værk med nedtælling frem for tidstagning. Der ligger et modificeret Daytona værk i uret.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Ja vist er det det - og mon ikke det er den trådstarter mener når han ev kan tænke sig den som sit næste køb. Jeg synes den har fordele frem for det ældre uden nedtælling
vh
•
Tak Stefan. Når jeg skal give uret videre til kommende generationer, vil det blive med historien om, at Rolex manglede et ur i kollektionen, der appelerede til sejlsportsfolket, så de kreerede et ur der mindede om et koøje.
•
HJunker Skrev:Tak Stefan. Når jeg skal give uret videre til kommende generationer, vil det blive med historien om, at Rolex manglede et ur i kollektionen, der appelerede til sejlsportsfolket, så de kreerede et ur der mindede om et koøje. 
Ikke, at jeg er maritim-ekspert, men sejlbåde har vist ikke koøjer (koøjne

) - eller har de?
Nuvel, min beskrivelse af urets design og udstråling var og er helt subjektiv. Hvad synes du selv om uret - er det de samme associationer, du får, når du kikker på uret?
Har du købt uret?
Jeg synes, at Yatchmaster er skammeligt underkendt som en flot og navnlig særegen Rolex-model.
Venligst
Stefan Garvig
•
Ja, jeg har købt i januar og det har ikke været af armen siden.

Ene og alene fordi jeg synes det er et rigtig flot ur. Har prøvet en del forskellige mærker og typer, mest med alle mulige komplikationer (månefase, retrograde og power reserve). Nu skulle jeg have et til pænt "hverdags brug", hvor kriterierne var at det skulle være et præsentabelt ur, kun med tid og dato og efter lidt kiggeri faldt valget på Yachtmasteren i stål.
•
HJunker Skrev:Ja, jeg har købt i januar og det har ikke været af armen siden.
Ene og alene fordi jeg synes det er et rigtig flot ur. Har prøvet en del forskellige mærker og typer, mest med alle mulige komplikationer (månefase, retrograde og power reserve). Nu skulle jeg have et til pænt "hverdags brug", hvor kriterierne var at det skulle være et præsentabelt ur, kun med tid og dato og efter lidt kiggeri faldt valget på Yachtmasteren i stål.
Får vi et bedle af yatchmasteren i stål? Den kunne jeg godt tænke mig at se. Jeg kender bedst Yatchmaster med ædelmetaller - ikke i ren stål.
Venligst
Stefan Garvig
•