Seamaster - forskelligt at vælge imellem
Jeg er, som de fleste måske er herinde, på jagt efter et nyt ur.
Jeg har aldrig været stor fan af Omegas Seamaster modeller. Der har været et eller andet ved dem, jeg ikke helt har brudt mig om. Godt nok er Planet Ocean ret lækker, men der har dog været mange andre modeller, der har været interessante. Jeg må sige, at den populære Seamaster Diver (James Bond) med blå skive ikke har sagt mig det helt store, mest pga. farven. Jeg har set på den sorte model, men har ikke syntes om den ud fra de billeder jeg har set. MEN der skal være plads til at skifte mening, jeg så uret med sort skive i virkeligheden forleden og må nok sige, at det er et imponerende ur. Jeg har mange flotte klassiske ure og kunne derfor godt tænke mig et ur, der er en smule større og tykkere og mere robust at se på. Derudover har der altid været noget med dykkerure, der har fascinerede mig. Min eneste bekymring er dog, at Seamasteren med den sorte skive ikke har CO-Axial værk. Der er et Cal. 1120 værk i. Jeg er ikke helt skarp til det med urværker, men ved dog at Omegas CO-Axial princip er ret godt og efterhånden sidder i flere og flere af Omegas ure - dette hæver ganske vist også prisen på urene en smule.
Spørgsmålet er hvor stor forskel der i virkeligheden er på fx Seamaster Diver med blå skive, som har CO-Axial værk og så uret med sort skive?

Hvis der er nogle, der kan sige noget herom er I meget velkomne.

Tak

/AW
Svar
Jeg har selv den sorte, 2254.50.00. Jeg mener den er meget flottere end den blå.

Co Axial skulle være mere præsis og kræve mindre service.

Men den sorte er da flot.

İmage
Svar
den sorte er bare flot har selv haft den
med krystal (desværre)ellers havde jeg haft det endnu Icon_cool

mon ikke CO værket som er omegas fremtid og vejen til in house
producent er bedre end de gamle værker (er ingen expert)
på mange områder Icon_rolleyes

men det gør jo ikke de gamle modeler og værker dårlige
det gør det bare muligt at få en klassisk kvalitet seamaster til
rimelige penge Icon_cool
Svar
PS er du til større og kraftiger ure end seamasteren
så skulle du evt. kigge på oris og deres diver serie Icon_cool

bare spørg tukjær Icon_e_wink Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:PS er du til større og kraftiger ure end seamasteren

Den virker nu ikke større end Seamasteren, men de er super flotte sammen......

İmage
Svar
jacob jensen Skrev:PS er du til større og kraftiger ure end seamasteren

Eller Planet Oceon serien. Samme finish og kvali, blot større og kraftigere...

/Mads
Svar
Den blå Seamaster - er Omegas nye klassikker vil jeg mene - uret som er kendt, genkendes og skattes af rigtig mange tilhængere.

Bond og det super gode design gjorde den kendt. Det holder!

Om den sorte er pænere - eller mere smart? Den er i hvert fald ikke klassikkeren!

Spørgsmålet kan ikke besvares, for det kommer an på til hvem og hvornår. Den blå er super til en dag med blue jeans og polo - mens den sorte selvfølgelig vil matche et par sorte jeans en aften bedre...

Skal man altid have det optimale - må man bare have begge! - eller en blå Omega Seamaster og en sort PO - eller...

Men man kommer ikke uden om, at flere skive farver og ur designs er et must - for den der altid vil bære et ur der er optimalt til tøjet og situationen!

Jeg har det med Co-axial, som med in house værker. Det øger værkets prestige og dermed værdi - men det virker ikke nødvendigvis bedre af den grund. Jeg ville købe uden, hvis jeg kunne spare et par tusind - men med hvis det kun er 500 kr.

vh baun
Svar
Den sorte 2254.50.00 er da super flot, men det er den blå 2220.80.00 James Bond modellen som er den mest solgte. Co-Axial er måske som Baun siger mere prestige i og lidt dyre, men cal. 1120 stadig et super godt værk. Icon_e_biggrin
Svar
Med eller uden co-axial er hip som hap for den alm. bruger. værkerne er de samme pånær en lille del af værket som er udskiftet med noget andet. Den eneste forskel er at coaxialen ikke skal serviceres så hyppigt.

Jeg ville spare de 5-7 k og købe uden hvis det var mig.

/Mads
Svar
burde co axial serviceres... ?, i forhold til det der er i 22 54 50 00..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)