Skuffet.....
Jeg har nu fået et extra led i min Speedy og det passer perfekt...det blev klaret for 150,- ved Ragnar i Odense...

Da jeg var eneste kunde spurgte jeg om jeg kunne få låv at se/prøve mit "drømme-ur" - en Seadweller. No problem!

Her kommer så pointen: Hvor er den lille!!!!! Nærmest det man kunne kalde "petite". Jeg er 1,90 og ca. 100kg og jeg tror nok at jeg stryger Seadwelleren af ønskelisten - det er simpelthen ikke min stil! Uret er flot og gedigent, men burde være 10 mm mere i diameter!

Det er som mange også skriver godt at prøve og "føle" uret inden man kaster 38.500 kr. after det Icon_smil

IMHO

John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Her kommer så pointen: Hvor er den lille!!!!! Nærmest det man kunne kalde "petite". Jeg er 1,90 og ca. 100kg og jeg tror nok at jeg stryger Seadwelleren af ønskelisten - det er simpelthen ikke min stil! Uret er flot og gedigent, men burde være 10 mm mere i diameter!

Er det under 42mm?
Svar
Det er ihvertfald betydeligt mindre end både mit SMP (2254) og mit Speedy (3570)....

Nogen der ved om andre Rolex er større?? Ellers bliver det et PO next time!

Har set denne artikel med Sub vs. SMP, men det er jo ikke en SD - [url]"http://www.rolexreferencepage.com/smpvssub.html">http://www.rolexreferencepage.com/smpvssub.html[/url]

John

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Mener at SD'en er 40mm, ligesom resten af sports Rolex'erne. SD'en er dog kraftigere bygget, tykkere osv, men ikke i diameter.

Det eneste Rolex som er større er (vist nok) Yatchmaster II, på 44mm - men det koster kassen(!) - og er i øvrigt rimelig "udfordrende" i sit design Icon_e_wink
Svar
Findes SD i en "reduced" - den jeg prøvede var godt nok mærket "16600"....nå det er jo nok det forkerte forum???

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
SD'en er 40mm. Jeg skifter mellem en 16600 og en Speedy Pro til dagligt brug. Der er forskel i størrelsen (2mm) men ikke så meget at jeg bemærker det. Jeg er også stor og tung så 40mm er absolut minimum til mig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
SD og Sub er begge 40 mm, og det har de altid været. SD er dog et par mm tykkere.

En Seamaster er 41 mm og en Speedmaster er 42 mm.

At, der er forskel i følelsen, kan skyldes lænken, hornenes udformning og "designet" af dit håndled. Det er også derfor, at man altid skal prøve ure "live", fordi X mm ikke bare er X mm.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tak for feed-backen - ja, jeg er noget/meget overrasket over at de par mm. kan føles så forskelligt!!

Tak

John

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Helt rigtigt, man kan ikke bare købe ure efter billeder. SD virker også på mig lidt lille - jeg tror det som GT var inde på har at gøre med de samlede dimmensioner, SD er en "lille tyksak" og tykkelsen dominerer og bredden kan nogen synes. Vil bare tillægge at EN af de ting der er ret afgørende er glasåbningen. Et ur på 40 mm med en glasåbning på 34 ser meget mindre ud end et på 38 mm med 36 mm glasbredde. Nok ikke så underligt, så skivens bredde var ofte et relevant tal ud over bredde uden krone
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
GTwatch Skrev:SD og Sub er begge 40 mm, og det har de altid været. SD er dog et par mm tykkere.

En Seamaster er 41 mm og en Speedmaster er 42 mm.

At, der er forskel i følelsen, kan skyldes lænken, hornenes udformning og "designet" af dit håndled. Det er også derfor, at man altid skal prøve ure "live", fordi X mm ikke bare er X mm.

Det kommer vel an på hvilken Speedmaster det er. Flere af dem er under 40mm.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)