Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hvis den matte skive passer tidsmæssigt til urets alder (serienummer -frem til 1984) er den fra et SAMLER synspunkt klart at foretrække forudsat den generelle stand er ens. Hvis du med tiden finder et sæt NOS visere der matcher skivens patina kan det blive et endnu flottere ur.
Jeg kender ikke urene og kan ikke vurdere deres stand, kender ikke service records osv. men på sigt mener jeg det er en god byttehandel (1:1 ?) selv om den matte skive har lidt patina (smag og behag). Det er muligt dit gamle ur er lettere at sælge her og nu idet det ser super flot ud men vigtigst er jo hvad du bedst synes om. Jeg er klart til matte skiver og mener også den vinder i længden!
...og se bare den gyldne prik der sidder i kransen! Flottere bliver det ikke.
Mvh
Klaus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Om din byttehandel er god eller dårlig afhænger af mange ting. Byttede I lige over og var begge ure uden tilbehør har du gjort en god handel. Vil sige at et mat 16800 bør koste 3-4 k mere end et blank.
Havde dit blanke 16800 boks/papirer og dit nye matte ikke, har du gjort en overordentlig dårlig handel. Priserne på 80´er modeller med boks/papirer er eksploderet det sidste halve år. Kommer uret med det hele kan det let koste 15 k ekstra.
Men som det tidligere er nævnt i tråden er matskivede mere populære så generelt er de dyrere.
Man kan stadig godt finde lynetteindlæg med T-perle til safir modellerne. Det er fortrinsvis pleximodellernes indlæg der er umulige at opdrive. Det skal dog tilføjes at at flot oprindeligt 16800 indlæg med T-perle snildt kan koste 2-3 gange et nyt replacement indlæg. Men vi taler stadig "kun" 1000-1500 kr. mod det dobbelte (mindst) for et til pleximodellerne.
/Mads
•
Svar: 279
Tråde: 52
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Der var ikke noget tilbehør til nogle af urene, og BM skulle blot have den sædvanelige byttefortjeneste ud af det - dvs. + 2.000,- til ham.
Jeg forventer også en gratis rensning, da den matskivede taber i overkanten.
Peter
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Hej Peter
Jeg er ret sikker på at vi har "byttet ure".
Er rimelig sikker på at det var det jeg havde indtil en vis Speedmaster 321 dukkede op hos Bo og bare måtte med hjem!
Ihvertfald har flere rost uret da det var mit, det har fået nyt glas hos Klarlund, det klæder den!
Hvis du er glad for den har du gjort en god handel, er den længere?
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sjovt som nogle ure skifter hænder og popper op med jævne mellemrum. Rekorden må være et PAM 02 B som havde 7 forskellige ejere på et år inden den fandt en lykkelig ejer. Det sjove var faktisk at uret var komplet og i flot stand. Og som et af de få pams jeg har ejet gik det faktisk præcist da jeg fik det.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ja - der bliver virkelig byttet rundt....
Måske var det billigere at lease et eller to ure af gangen?
Jeg kan godt lease et par stykker ud!
vh Baun
•
Egentlig utroligt at lease-konceptet ikke har nået urverdenen endnu - eller er det bare mig der ikke har opdaget det?
Umiddelbart skulle man mene der måtte være et marked for urleasing, for mit eget vedkommende ville det da være en mulighed for i en periode at bære et ur man ellers ikke havde råd til. Og det kunne jo sagtens være et supplement til en eksisterende samling.
Som eksempel; ur til f.eks. 30.000 - engangsydelse kr. 3.000, 36 måneder a kr. 300 - lyder det helt skævt?
Jeg har tænkt dette før - og mange andre garanteret som jeg. Mig bekendt er der ingen AD som har lanceret konceptet herhjemme...
mvh lars u
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Var det ikke Morgan der har skrevt at han leasede ud på et tidspunkt?
Kan se på ebay at der er annoncer for leasing!
Og Lars U., du har jo lige leaset et af mig, det var kun første måneds leasingafgift+gebyr og stempelafgift du betalte!!
•