Seadweller, nedskruningskrone går ikke i bund!
Hej alle

Nedskruningskronen på mit SD rammer hornene, inden kronen er skruet helt i bund. Det kan jeg tydeligt se, når jeg holder uret op foran en lysgivende kilde.

Jeg kan også mærke det, når jeg skruer kronen ned/i. Pludselig under nedskruningen kan kronen ikke komme længere, den stopper brat. Og det sker, når kronen rammer hornene.
Såvidt jeg kan se, så rammer kronen det øverstehorn (mod kl. 9-12), men det ville være lige så galt, hvis det var det nederste horn, der blev ramt først - eller dem begge.
Under alle omstændigheder, så bliver kronen ikke skruet i bund!

Det vil jeg betegne som en fejl, i hvert fald på et ægte Rolex SD. Eller er mit mon en fake? (GYS!!)

Hvad siger fagkundskaben her i Brugerforum? Er det normalt, at et dykkerur, der er vandtæt til 1220 meter, ikke kan nedskrue krone helt i bund?

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer - inden jeg forhører mig andre steder.

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Hvor gammel er den, og har den været til service ?

Lyder som om kronen har fået et slag.

M
Svar
Morgan Jones Skrev:Hvor gammel er den, og har den været til service ?

Lyder som om kronen har fået et slag.

M

Hej Morgan

Min SD købte jeg som nyt i juli 2006, og uret har ikke været til service.

I den tid, jeg har ejet uret, har kronen ikke været udsat for nogen form for overlast eller slag.

Kronen har altid opført sig på den måde, som jeg har beskrevet, men det er først i dag, at jeg blev opmærksom på den manglende nedskruning.

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Jeg ville få det til urmager. Som Morgan siger kunne det godt være et slag.
Svar
Nåeh, men så er der stadig garanti. Så er det bare afsted til den lokale rolex pusher. Sært. Har aldrig set det som du beskriver dér.

M
Svar
Har nogen en teknisk tegning af triplock-kronen eller anden detaljeret tegning?
Helst en snit-tegning?

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Hej

Jeg har dog set forskel på triplock kronen, men ikke så store som du beskriver dem, så gå ned til den nærmester forhandler med dit ur.

MVH Peter
Svar
Stefan Garvig Skrev:Har nogen en teknisk tegning af triplock-kronen eller anden detaljeret tegning?
Helst en snit-tegning?

Venligst

Stefan Garvig

Here you go... Ha ha nu bliver vi vist rigtig ingeniørdet... Icon_e_wink

İmage

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
Stefan Garvig Skrev:Har nogen en teknisk tegning af triplock-kronen eller anden detaljeret tegning?
Helst en snit-tegning?

Venligst

Stefan Garvig

Here you go... Ha ha nu bliver vi vist rigtig ingeniørdet... Icon_e_wink

Tusind tak, Mads! Det var lige præcis sådan en tegning, jeg efterlyste.

I øvrigt: Jeg har måske fejlvurderet min SD's krone mhp nedskruning.
Det viser sig, at der er fræset et cylindrisk hul mellem hornene, i hvilket kronen skruer sig ned. I cylinderhullet er der rigelig fritgang mellem kronen og cylindervæggen. Min krone er nydeligt centreret, og dvs at min krone IKKE rammer hornene på noget tidspunkt.
Så langt så godt.

Det undrer mig dog stadig, at min krone under nedskruning møder samme modtand hele tiden. Jeg mærker ikke, at pakningsringene bliver trykket sammen med deraf følgende større modstand mod yderligere nedskruning. (Det gør jeg til gengæld på min Date med Twinlock-krone.)
Pludselig kan kronen ikke komme længere. Det føles som om, at kronen rammer på hård bund.
Har I andre SD-ejere oplevet tilsvarende, når I nedskruer kronen på jeres SD?

Jeg glæder mig til at høre fra jer. I mellemtiden vil jeg nøje studere den fien tegning fra Mads.

Og Mads, har du en teknisk tegning af Twinlock-kronen?

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Forkert drejet kronerør.

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)