Tilkøring
#1
Hej alle!
Jeg har efterhånden læst på nettet et par steder om at mekaniske ure skal "køres til " eller "gås til" så at sige.
Kan nogle forklare om det er at køre til ligesom man snakker om en motor på en bil skal køres til eller er det noget helt andet man mener her?

MVH

joe
Svar
#2
Joe Skrev:Hej alle!
Jeg har efterhånden læst på nettet et par steder om at mekaniske ure skal "køres til " eller "gås til" så at sige.
Kan nogle forklare om det er at køre til ligesom man snakker om en motor på en bil skal køres til eller er det noget helt andet man mener her?

MVH

joe
Ja, det er det, for i begge tilfælde er der tale om mekanik med produktionstolerancer, "der lige skal køres til". Der er nævnte tolerancer, slibning/glidning af dele mod hinanden, temperaturpåvirkninger, etc.

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#3
uret skal gås til...
Det skal tilpasses til dine bevægelser og dit aktivitets niveau...

Det er derfor at et ur som går perfekt på din arm, måske ikke gør det når du låner det til din bror....

Min far har lånt mit 14060, nogle gange og hver gang efterfølgende brokket sig over hvor upræcist det er. Samme ur går uhyre præcist på min arm!!!!


MVH

SK
/SK
Svar
#4
ja det er faktisk også det jeg har kunnet erfare med mit ur. i starten hentede det 6 sek om dagen, efter at have gået med det nu i snart 2 måneder er vi nede på 4 sek
Icon_e_smile
Svar
#5
Hej

Gangpræcision har meget at gøre med bevægelelsesmønster og skiftende temperaturer at gøre.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: