Mit første rigtige ur.....og spg. dertil?
#11
Jeg har få originale Omega remme - og de koster jo alt for meget - nemt 1500 - 2000 kr.

En læderrem er en sliddel. Så jeg bruger så vidt muligt originale spænder, der jo kan flyttes fra rem til rem - men gode uoriginale remme.

Jeg vil samtidig også påstå at det bestemt ikke er synd at sætte en god rem sammen med original spænde og ur. På den måde kan man faktisk også få et bredere udvalg - og tillade sig at forny indimellem!

vh Baun
Svar
#12
Snak med Urmager Peter Halse om Breitling remme. Han er autoriseret Breitling forhandlinger og rimelig med sine priser og altid god for en ursnak....

MVH

SK

Synes du skulle poste nogle billeder!!!!!
/SK
Svar
#13
Baun Skrev:Jeg ville vaske uret med lunkent vand og håndsæbe en gang om måneden lige før nat, så kan det stå og tørre inde i lænken til næste dags morgen.vh Baun

Har aldrig hørt ovenstående råd (men er jo også stadig ny i denne urverden). Gælder det alle ure? Er det ikke svært at få det tørret ordentligt bagefter? Kunne forestille mig at vandet kunne efterlade nogle trælse mærker (som jo selvfølgelig ville kunne tørres væk).

Har det nogen effekt, udover den åbenlyse, at uret bliver vasket?

//Mikkel
Svar
#14
Hej

Det gælder selvfølgelig kun vandtætte ure.

MVH Peter
Svar
#15
Er det, for så vidt, ikke lige meget, hvis det er kun er remmen man "vasker"?

Hvilken dybde skal uret kunne klare, før man går igang med sådan en behandling?
Svar
#16
Det er kun vandtætte ure med lænker jeg behandler sådan.

Jeg vasker hele uret i sæbe, skyller med lunkent vand og tørrer i rent klæde. Herefter sættes uret til yderligere tørring natten over - som sagt for at lænken kan tørre også der hvor klædet ikke kommer.

Jeg ved at den Breitling der var omtalt nemt kan klare turen. Hvad andre ure angår må man jo selv overveje risikoen.

Jeg tror at det med hvor vandtæt et ur er efter "mærkningen" er forskelligt fra mærke til mærke. Jeg har vasket Vintage Omegaer der er vandtætte ned til 30 meter efter specifikationerne på denne måde, men der er selvfølgelig altid en risiko, men ikke noget en service ikke kan klare, hvis man gør det straks!

Jeg har nok vasket omkring 50 Omegaer på den måde - og faktisk ikke været uheldig endnu. På de gamle ure sørger jeg for at kronen er nedad gennem processen og bruger iøvrigt en tandbørste, hvis uret er beskidt!

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)