Breitling, kan det betale sig at handle i udlandet?
#1
Jeg står i den situation, at jeg vil købe mig et Breitlingur i prisklassen 35k-50k.

Har kigget priser herhjemme (primært Hvelplund), men er der penge at spare ved at handle udenlands? (Naturligvis skal det være ægte).

Jeg har mulighed for at rejse lidt rundt over det hele, men det ville være nemmest, hvis det var Europa.

På forhånd tak Icon_e_biggrin

..
Svar
#2
prøv <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.urv">www.urv</a><!-- w -->ærket.dk eller noget i den stil så behøver du end ikke at rejse dig fra stolen Icon_e_biggrin
Hvelplund er autoriseret forhandler og skal derfor følge nogle bestemte listepriser. Hvis du prøver nogle der kører parallel import som f.eks ovennævnte internetshop så er der ok meget at spare.
God fornøjelse og husk at poste nogle billeder af hende når hun kommer:wink:
Svar
#3
Uanset for hvor du beslutter dig at købe så tag at tjekke Good Guys / Bad Guys forummet. Når man køber ur i den prisklasse vil man vel gerne have en vis service.

Det forekommer mig at der har været lidt snak om urvaerket derinde. Mener blandt andet at der kunne være temmelig lang ventetid på nogle af deres ure eftersom de ikke har alle modeller på lager.

God jagt!
Svar
#4
Prøvede urværket, men desværre kan de ikkke forhandle Breitling, eftersom de ikke er en autoriseret forhandler.

Det vil så sige, at jeg bliver nød til at handle hos en autoriseret, som f.eks. Hvelplund og kører de alle med samme priser?
Svar
#5
aarain Skrev:Jeg står i den situation, at jeg vil købe mig et Breitlingur i prisklassen 35k-50k.

Har kigget priser herhjemme (primært Hvelplund), men er der penge at spare ved at handle udenlands? (Naturligvis skal det være ægte).

Jeg har mulighed for at rejse lidt rundt over det hele, men det ville være nemmest, hvis det var Europa.

På forhånd tak Icon_e_biggrin

Jeg ved ikke hvordan situationen er mht. priser i Europa kontra Danmark, men tager du et smut over atlanten er der mulighed for at gøre en god handel. Dette glæder både hos de uautoriserede forhandlere men også hos autoriserede Breitling forhandlere. Ydermere hjælper det jo, at USD i skrivendene stund er historisk lav.
Jeg har netop været i New York og kiggede i den forbindelse ind til "Tourneau" som er en meget anerkendt ur-kæde & aut. Breitling forhandler. Deres vejl udsalgspris på et Breitling Chronomat Evolution var USD 5.200,- + tax (7%). De er dog til at snakke med og du kan forholdsvis enkelt forhandle dig til et nedslag svarende til min. de ca. 7% tax.
Med et hurtigt overslag kan du altså købe det til maximalt 27.000 hvor listeprisen herhjemme er kr. 35.000.
Hvor meget du kan handle af prisen hos fx. Hvelplund skal jeg dog lade være usagt.
Værd at bemærke er dog, at du skal betale told & moms hvis du erhverver dig et sådan ur udenfor Europa hvilket selvfølgelig ændre det samlede regnestykke en del Icon_e_sad
Svar
#6
En anden mulighed er tage til Schewiz og købe uret med swiss moms, der er noget at spare.
Eller det sparer mest at købe i Singapore/ Hongkong eller andre tax-free lande... men jeg ved at man må ikke discutere her i forum om hvordan man medbringer uret tilbage herhjemme.
Svar
#7
m.dk Skrev:En anden mulighed er tage til Schewiz og købe uret med swiss moms, der er noget at spare.
Eller det sparer mest at købe i Singapore/ Hongkong eller andre tax-free lande... men jeg ved at man må ikke discutere her i forum om hvordan man medbringer uret tilbage herhjemme.
Det kan jeg hjælpe med. Man må ikke her på forumet - hvis ledelse jo ansvarer for at der ikke anvises ulovligheder - diskutere hvordan man bedst svindler staten eller andre.
Alle oplysninger om hvor der er noget at spare - i alle forbindelser er velkomne, men det må ikke være anvisning til snyd
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Hej

Rigtig mange bliver taget i tolden i Kastrup, og så får man lige en bøde oveni.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar
#9
peter Skrev:Hej

Rigtig mange bliver taget i tolden i Kastrup, og så får man lige en bøde oveni.

MVH Peter Icon_e_biggrin

Jeg kan forstå, at man som samler gerne vil købe sine ure ind så billigt som muligt, men har ikke forståelse for, at man griber til ulovlige midler som det at smugle varer ind fra et ikke-EU-land.

Klaus
Svar
#10
Tolderne er MEGET opmærksomme på rejsende fra USA, Singapore, Hong Kong, ect. som jo næsten alle har købt ind for mere end de ca. 1.300 kr. der er tilladt.

Om det så er ure, smykker, Ipods, fotoudstyr eller noget andet klapper fælden hårdt hvis man ikke selv vælger at få varerne fortoldet. Så vidt jeg lige husker er bøden på samme beløb som selve fortoldningsbeløbet.

Køb inden for EU. Alt andet kan sjældent betale sig selv om dollarkursen er lav. Desuden slipper man for en masse bøvl mvh. det danske toldvæsen. Det kan tage lang tid før man får varen, hvis de mener uret er forkert deklareret og værdisat.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)