Datejust og andet vintage
Jeg tror - helt klart udvalgsmæssigt - men også kvalitetmæssigt, så står Constellation dress bedre fra 1958 til 68 hvor meget af interessen ligger - målt op mod udvalg og kvalitet af rolex dress fra samme tid - ikke en verden til forskel, men dog?.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Synes også det er synd der ikke er mere fokus på dress Rolex...
Priserne i London er ellers godt med se http://vintagewatchcompany.com

Har selv et Precision ref. 6426 fra 1979. Bruger det dog ikke til hverdag da plexiglasset let bliver ridset.

http://peecee.dk/upload/view/92173

Hverdagsuret er et GMT ref. 16710....
Bedste Hilsner / Best Regards
Svar
Enten har jeg Rolex dress priser (og for den sags skyld subs og turnovgrafer) galt i halsen - eller også har linket i Burlington achades da bedre muligheder for finde købere end jeg ville have troet
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg samler både på Omega dress og Rolex dress, har et helstål Datejust fra 1960 med papirer, og et guld stål Datejust fra 1990 med diamanter på skiven helt komplet med boks og papirer og alt tilbehør, og en Airking fra 1983 med boks og papirer, og til slut en Oyster shockresisting fra 1952, alle ure jeg gemmer på, selvom jeg mest er til sportsure.

MVH Peter
Svar
Der er jo nogen modeller, man ikke ser så tit. Jeg er ikke specielt interesseret i at eje ROlex selv, men derfor er de jo stadig fascinerende.

Forleden kom en kollega fra en anden afdeling forbi og skule drøfte noget. Han så det urblad, der lå halvvejs gemt i bunkerne på mit skrivebord, og spurgte, om jeg var urinteresseret. Da jeg bekræftede, viste han mig det ur, han havde arvet fra sin farfar. Det var et Rolex fra 1970, beskedent i størrelse som Rolex nu er efter dagens mål, lidt slidt, og den originale lænke lidt løs.

Jeg havde aldrig troet, at jeg nogensinde skulle se et Milgauss, men det var det altså. Første gang, min kollega havde det til service hos Klarlund, havde de på stedet tilbudt ham et helt nyt rolex, hvis han skulle ønske at bytte. Han havde takket pænt nej.

Så de findes, og der er endog nogen, der går med dem.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Jeg vil mene at interessen for dressure er for opadgående. Dette bekræftes bla. også af Ed Del ! Faktisk spås ældre ure - feks. datejust, day-date mm - MED papirer!! en stor fremtid.

De er ALT for undervurderede!!

Claus
Svar
Jeg tror sagtens du kan ha ret, MEN ALT for undervurderede på hvilken måde?

Ud fra
  • Rolex
    Begrænset udbud
    Nydelige ure
    God historie
JA
  • Ud fra at de med priser omkring 8 -15.000 har bedre værk og/eller er bedre udført som dress-ure end normalt noget billigere Omega Constellations eller sågar Seamasters
Nej bestemt ikke i min "optik" - Slet ikke hvis de skal væsentligt op i pris. Så blir det samlerværdi, og den anerkender jeg - men ikke ud fra det horologiske indehold

(klar på jeg kan få stryg nu Icon_cool )

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg er en stor Rolex fan og har haft 5-6 forskellige modeller heraf 3 Day-Date modeller

Jeg købte mit første ur i 1982 og mit seneste i november 2007, så jeg er seriøs og skal ikke "bare" have et Rolex

Hilsen

Lars
Rolex Daytona 116506
Svar
118206-Lars Skrev:Jeg er en stor Rolex fan og har haft 5-6 forskellige modeller heraf 3 Day-Date modeller

Jeg købte mit første ur i 1982 og mit seneste i november 2007, så jeg er seriøs og skal ikke "bare" have et Rolex

Hilsen

Lars
Lyder som en rigtig klog måde at købe på og en forsikring mod at pludseligt stå med noget man egentligt godt havde været uden Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg vil gætte på at Rolex Datejust og Day-Date modellerne vil stige i værdi.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)