Afstemning: Skal et møde i KBH være med hotel og koste mere eller simplere i lånt lokale?
Billigere og simplere - træffe ur intereserede uden større omk
Dyrere med rigtig middag og Hotel for tilrejsende
Jeg kommer i alle fald
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 23-06-3900
 
afstemning ur træf KBH
#11
Jeg tror bestemt der er plad stil to -men ville finde det naturligt hvis det ene lå forår og det andet efterår - for der er jo dobbeltdeltager - lad mig nævne en vis Mads G som vist har været med begge steder - en Per B og Benny speedmaster og undertegnede - og givet ganske mange flere, så det vil ikke være så smart hvis de lå med få måneder mellem sig som hvis man kunne finde en halvårs deling - synes jeg?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
hannover_dk Skrev:så det vil ikke være så smart hvis de lå med få måneder mellem sig som hvis man kunne finde en halvårs deling - synes jeg?

Enig! Hvis der er et halvt år imellem, ville jeg helt sikkert også deltage i begge arrangementer...
Svar
#13
Nu kan man vel tælle arrangementer på flere måder...

Men der har da været mindst 4 "åbne" arrangementer det sidste års tid..
  • Jan K. i KBK
    Bennys på Frederiksberg
    Bjarne og Peter i Horsens
    og det lidt mindre, men stadig åbne for alle - hos mig i Nyborg med 20 deltagere

Hvor mange lukkede (private) arrangementer der har været ved jeg ikke.

Men jeg fornemmer også at der stadig kommer nye folk til så lad os få forskellige arrangementer - med godt indhold!

Når vi er nok og koordinering er nødvendig må vi jo lave den forening vi af og til har drøftet! "Danske Urentusiaster"

vh Baun
Svar
#14
Jeg tror du der ganske meget ud over 1 år når du tager Jan K mødet med.
Jeg synes stadigt det var smart hvis KBH og Jylland kunne tale sammen og have ex. Frederiksberg og Horsens på skift med ca ½ år imellem - uden en ny forening skulle skabes af den årsag. jeg ville da selv ikke drømme om at være med i KBH i April og så igen i Maj i Horsens?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#15
Februar 2007 Jan K i Kbh.

30. Marts 2007 Benny Frederiksberg

Juni 2007 - Bjarne og Peter Horsens

oktober 2007 Per Baun - Nyborg

altså 4 arrangementer på 8 måneder + det løse

vh Baun
Svar
#16
Baun Skrev:Februar 2007 Jan K i Kbh.

30. Marts 2007 Benny Frederiksberg

Juni 2007 - Bjarne og Peter Horsens

oktober 2007 Per Baun - Nyborg

altså 4 arrangementer på 8 måneder + det løse

vh Baun

Det lyder da som en plan..
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#17
Baun havde check på det. Jeg synes det lyder som om man vil tabe visse hvis man har KBH både i Feb og i Marts og så Horsens i Juni - ville selv hellere deltage i et KBH og et Jylland (eller Fyen) hvert halve år -

At skulle se de måske samme ting både i Feb og Marts ville jeg nok ikke, og jeg ville bestemt heller ikke skulle tage til Jylland med week-end overnatning ex to gange inden for 2 måneder til ur møde - men det er nok muligt man bare skal overlade det til tilfældighederne og så må de klumpe sig lidt sammen de møder, og man må vælge til og fra

I rest my case Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#18
I hvert fald må man jo konkludere at der var stor tilslutning til alle de omtalte arrangementer.

Og især bemærke at møderne i Kbh. begge var populære - også selvom de lå tæt. Det var måske netop fordi det ene var lidt dyrere med god mad osv. mens de andet var mere afslappet og med billigere mad osv.

Det vi har i Horsens er jo en sag for sig og var også velbesøgt. Jeg tror der var mere end 40... og nu siger vi med overnatning, men reelt er det vel kun få der faktisk overnatter - vel ikke mere en 3-4 "hold". Men hyggeligt er det!

Så længe vi ikke har en forening tror jeg vi skal lade anarkiet råde - man laver de arrangementer man vil - og så længe der kommer folk, er det jo super!

Mit eget arrangement, som var absolut uformeldt og billigt, blev afviklet med små 20 deltagere og jeg havde sat et minimum på 10 deltagere.

Jeg havde indtryk af at folk hyggede sig - og nogle havde kombineret turen over storebælt med et besøg i Odense for at se på ure mv. Så får man jo en tur ud af det.

Jeg kunne tænke mig et arrangement i Århus også - og et i Odense og jeg er også med på, hvis nogen laver en forlænget week-end til urmuseer, messer eller lignende ude i Europa.

Så for mig er det bare op til om nogen gider arrangere og organisere. Har jeg mulighed, tager jeg med!

Det er måske i grunden derfor jeg går ind for tanken om en forening! Men lad os vente til vi kan samle de 40 medlemmer Klaus siger der er en rimelig "start kapital". Det kan vi i år 2010 senest vil jeg tro.

vh Baun
Svar
#19
Så længe der hersker hiraki og alle skyder om sig med meninger og forslag bliver en forening aldrig til noget. Der skal være 3-4 stk. som sætter sig sammen og bestemmer slagets gang. Vi kan ikke alle få vores vilje og styre foreningen i den retning hvert enkelt potentielt medlem ønsker det.

Der skal være en bestyrelse som kan fastsætte nogle rammer. derefter kan man så bestemme om de rammer matcher kravene og om man ønsker at være medlem. Bestyrelsen vil så være lydhør over for forslag til arrangementer og lignende.

Men så længe det bare gælder om at råbe højest kommer vi vist ingen vejne. Nogen forslag til egnede kræfter til at strikke rammerne sammen?

Jeg kunne nævne John, Baun, Klaus (som startede debatten), Peter (branchefolk er altid godt), Benny Speedy eller Christian.

Hvis der er nogen der gerne stiller op er det jo bare at lave en afstemning med de opstillede kandidater. De fire med flest stemmer er bestyrelsen.

/Mads
Svar
#20
Svært at svare når man ikkehelt præcis ved hvad det kan betyde.

Jeg synes bestemt du selv skulle sætte dig med på listen - hvis vi når dertil, men
Er vi ikke nød til at have en klar opfattelse af hvad sådan en forening egentligt skal, og ca hvad folk vil betale.

Der er jo pokkers til forskel hvis man skal udgive blad (nok håbløst) eller skal arrangere ture til Basel - eller hvis man udelukkende skal arrangere lidt urmøder.

Hvis det bare er for at få struktur på urmøderne, så synes jeg det er lidt overflødigt, og at det nemt bliver en forening i foreningen, hvor det måske skader de uformelle møder hvor hele vintageure.dk er potentielle deltagere - så er det kun det, så er jeg ikke med, men er det noget mere, så kan det da være et forsøg, men jeg mener Klaus lavede en afstemning, og at den viste der ikke var interesse i større antal?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)