Perrelet
#1
Jeg så et Perrelet rattrapante Ldt. med no: 1 på E-bay.de, men har ikke
kunnet finde ud af hvilket urværk de bruger. Det er meget rigt ciseleret og ser umiddelbart meget pænt ud. Er der nogen herinde, der kender til hvilke værker Perrelet bruger. Jeg er ikke urkyndig nok, men formoder det er en ETA ebauch, som er grundlag for værket.

Har søgt på nettet, hvor det fremgår, at A. Perrelet er opfinderen af den automatiske urværk samt den efterfølgende Perrelet opfandt rattrapante. Det første er jo godt nok over 200 år siden og rattrapanten 181 år siden. Det er selvfølgelig store opfindelser, men jeg har ikke rigtig kunnet finde noget nyere.

M.v.h.

Jan
Svar
#2
Kender den ikke, men prøv at linke. Du kan også se lidt efter prisen. Hvis det er en fin sag, koster den, hvis den, og det kunne jeg tro med rigt ciseleret, er Kinesisk, så vil den nok gå biligere - men jeg kender slet ikke mærket

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Ja jeg er desværre heller ikke en ørn til EDB, men det på neddenstående jeg har set uret og sælger har 2361 salg/køb med 99,1 % positive kommentarer. Uret er med både papirer og bokse.

[url]"http://cgi.ebay.de/ausgefallener-Rattrapante-Chronograph-Perrelet-No-1_W0QQitemZ360013552571QQihZ023QQcategoryZ9263QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/ausgefallener-Rattra ... dZViewItem[/url]


Email: <!-- e --><a href="mailto:auktionsagentur24@gmx.net">auktionsagentur24@gmx.net</a><!-- e -->
Svar
#4
Hej

Det er et kraftigt modificeret ETA Valjoux 7750 værk.

MVH Peter
Svar
#5
Mange tak for hjælpen. Jeg havde godt på fornemmelsen, at det var et ETA/val. cal., som var "pyntet" lidt, men uden der var gået over gevind.

Det var også ret interessant, at læse lidt om Perrelet. Det gav mig da lidt mere viden om urenes udvikling i starten.

Hvem er ejer af Perrelet. er det stadig familien, idet det jo stadig er en Perrelet, som underskriver certifikatet.

Mvh

Jan Mortensen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)