Glashütte Original Senator med Månefase, Powerreserve og lil
Glashütte Original Senator med Månefase, Powerreserve og lille dato.
Ref. 39-44-04-12-04

Jeg anskaffede ovenstående for et år siden ur efter en god, lange betænkningstid, hvor jeg også var hos flere forhandlere og prøve det på håndleddet. Da der ikke er en Glashütte forhandler i Danmark, blev uret købt i London. Det er ikke det billigste GO, man kan få, men dog stadig i den billige ende.

Værk:

Værket er det ’gamle’ , unidirektionelle, automatiske cal. 39, som også bruges i nogle af Union Glashüttes ure, under betegnelsen cal. 26. Det er ny ved at blive erstattet med den nye cal. 100. Jeg har ikke set denne model med en cal. 100 endnu og ved ikke om den kommer, men en af de ting, der tiltrak mig ved uret var netop, at det havde den gamle cal. 39. Dette værk er basalt set en opdatering af GUB’s Spiezematic værk, og dermed den direkte forbindelse til GO’s historie. Jeg er ikke ekspert i værkfinish, men det ser nydeligt ud med mine øjne.

Hvis jeg var lidt tættere på forhandleren, ville jeg nok få justeret uret, da det vinder lidt for meget, men jeg bruger ikke uret dagligt, så det er egentlig ligegyldigt. Hvem interesserer sig for, hvad klokker er, når man er i godt selskab? Så går tiden jo alligevel for hurtigt.

İmage

Kasse:

Den afrundede kasse er satineret stål, der får det til at se nærmest blødt ud, og er en god kontrast til den polerede bezel. I disse tider er 39 mm jo ikke ret meget, men til et relativt diskret dress-ur er det rigeligt. Der er intet at udsætte på finishen; den er i top.

İmage

Skiven:

Skiven er enkel og diskret, men månefasen og powerreserve indikatoren, som er harmonisk placeret, tiltrækker alligevel interessen, når folk får øje på uret. For mig er en detalje som det lille GO på sekundviseren ganske fascinerende.

Alt i er jeg stadig godt tilfreds med mit køb. Det er næppe mit sidste tyske ur. Der er jo også Lange, men de laver desværre kun ure i ædelmetal, så der mangler de billige’ modeller. Men kommer tid, kommer råd og måske en lottogevinst.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Flot klokke!

Har selv kigget på den, og din anmeldelse gør det ikke værre Icon_e_biggrin

Værket er flot, og displayet af månefase og gangreserve giver skiven karakter (helt anderledes end de mere almindelige subdials, etc.).

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej LarsB

Superflot klokke med en spændende skive.

Har ikke selv den store erfaring med tyske klokker (endnu) - men synes, at din smag er "spitzen-klasse" Icon_e_smile

Dejligt, at du også tænker det historiske ind i valg af ur.
Må jeg være så fri at spørge hvad du måtte give for uret?

Skriv gerne også nogle af dine overvejelser, der endte med, at du købte netop dét ur. Det kunne jo være, at det var overvejelser, som jeg selv har gået og tumlet med Icon_e_wink

God stil!

mvh
Klaus
..nothin' but the blues
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)