Lad os lege.....
#1
Vælg dine yndlingsure i følgende priskategorier.

Under 10k.
Mellem 10 - 20k.
Mellem 20 - 30k.
Mellem 30 - 40k.
Over 40k. (the sky is the limit)


Det skal være anskaffelsespriser - enten nye eller realistiske brugtpriser.
Mine valg kommer her:

Under 10k.
Sinn U1
Mellem 10 - 20k.
IWC Aquatimer 3538
Mellem 20 - 30k.
Panerai Radiomir
Mellem 30 - 40k.
Rolex Submariner i den ene eller anden afskygning.
Over 40k.
Patek Phillip 5980R Rose gold

Alle lidt konservative og "sikre" valg - det ved jeg, men jeg er bare r.. kedelig.
Kom frisk med dine bud.
Svar
#2
Under 10k.
Ingen anelse
Mellem 10 - 20k.
IWC 3548
Mellem 20 - 30k.
IWC Mark XVII
Mellem 30 - 40k.
PAM 359
Over 40k.
PAM 441
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#3
Apropos IWC 3538 er jeg ved at lande en titaniums lænke til billige penge - blir så godt Icon_+1
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#4
Under 10k.
Er blevet lidt småforelsket i et Junghans Max Bill Chronoscope, ellers ville en vintage Triton Spirotechnique lune fint:-)
Mellem 10 - 20k.
Bell & Ross BR 123 Heritage i sort
Mellem 20 - 30k.
Panerai Radiomir Black Seal
Mellem 30 - 40k.
Vintage Omega Ploprof
Over 40k. (the sky is the limit)
Patek Philippe Nautilus Steel kronograf
Svar
#5
Sjov leg mine valg har ligget fast længe (måske jeg også er kedelig Icon_e_wink )

0-10k Sinn U1 i min optik kommer intet andet ur tæt på.
10-20k Seiko MM 600m måske der skal lede lidt men tror den kan findes.
20-30k IWC 3536 fedt ur der levere på alle fronter mener ikke noget andet ur matcher det til de penge.
30-40k Rolex Sub ny model klasse ur mener ikke der findes bedre all round ur.
40-50k Rolex Deep Sea fedeste diver out there (og jeg skal nok lande den en dag Icon_e_wink )

Ud over det er der reelt kun 2 ure jeg rigtig gerne vil eje
JLC Polaris og noget i guld Icon_love
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Jammen så lad mig også lege at det skal være et udvalg af ure til at bruge - altså ikke ure til samlingen


Under 10k.
Så ville det blive et beaterur - altså uret som kan bruges til alt det grove. En Seamaster 300 prof
Mellem 10 - 20k.
Et brugt Speedmaster BA med beige skive og blånede visere
Mellem 20 - 30k.
Hvis jeg kan finde en Seamaster fra 60'erne i 14 karat guld med cal 321 ville det være mit ultimative dressur
Mellem 30 - 40k.
5513 Rolex sub - Vintage
Over 40k. (the sky is the limit)
Et AP RO i hvidguld / platin - eller et svend Andersen fordi de bare er så lækre og for at være lidt nationalistisk

men det er alt for få ure.... det forslår som en skrædder i hxxxxxx - mindst 10 mere for at være dækket bare nogenlunde ind Icon_rolleyes


vh baun
Svar
#7
Under 10k:
Kunne godt tænke mig at prøve et Sinn U1 på et tidspunkt

10-20k
Et ur jeg allerede har - Omega PO 45.5 (2200.50.00) - skulle det være et andet, så ville det nok blive det nye Seamaster Pro m sort skive og keramisk lunette

20-30k
Ønskeuret i den prisklasse er pt. et Dornblüth 99.1 med lys skive og blånede tal, som matcher viserne Icon_love Et andet alternativ kunne være et Omega Speedmaster Pro.

30-40k
Måske lige lidt over "budget" (hvis man ser på, hvad en "urpusher" sikkert ville give for et brugt eksemplar med lidt brugsspor), men også et ur jeg har nu - Rolex Explorer II (216570) med sort skive.

Over 40k
Synes nu den nye Rolex SkyDweller i hvidguld er et ganske pænt ur :-)
MVH Jesper
Svar
#8
Føj den er svær... Og det er jo en dynamisk liste... Men PT, ser den således ud:

Under 10k. - pingo

Mellem 10 - 20k. - Bell & Ross 01-92 heritage

Mellem 20 - 30k. - Panerai 183 - lander på tirsdag

Mellem 30 - 40k. - Panerai 212, ligger i kassen

Over 40k. - Panerai 127 eller IWC Big pilot perpetual calendar... Eller måske en volcano eller safari ;)
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#9
Under 10k.
En beater af en slags... kunne være en Sinn U1, men ved det ikke helt!

Mellem 10 - 20k.
Omega Speedmaster (gerne noget lidt ældre med lækker patina og cal. 861 værk)

Mellem 20 - 30k.
Pam 177

Mellem 30 - 40k.
Rolex Sub 5512

Over 40k.
uhhhh... der er SÅ MANGE!!!

A. Lange & Söhne Datograph (har en nyfunden kærlighed til L&S efter et besøg hos Ole Mathiesen... HOLD NU KÆFT hvor er de lækre Icon_e_biggrin1 Og i mine øjne kan de sagtens bæres til en T-Shirt, jeans og et par snickers Icon_cool - Og iøvrigt den bedste service jeg nogensinde har fået i en ur butik -> ekspedienten vidste godt at jeg ikke lige ville købe noget, men alligevel havde vi næsten samtlige af deres ure ude af montrerne! Jeg var der i en god times tid og fik både vand og kaffe Icon_e_biggrin1 SUPER SERVICE!

AP ROC i Rose guld

Patek Philippe 5980R eller måske et ældre PP 2499 (dog ville jeg nok ikke turde at gå med det!)
Simon Hedegaard
Svar
#10
Hedegaard Skrev:Omega Speedmaster (gerne noget lidt ældre med lækker patina og cal. 861 !)
Mener du ikke cal.321?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)