Nyt ur til konen
Jeg overvejer at købe et ur til konen og har i den forbindelse set et Rolex Oyster hos Auktionshaus Hamburg. Da jeg ikke har den store forstand på Rolex ville jeg lige høre om ikke der var nogle af medlemmerne i forummet der kunne tjekke linket og evt. sige hvad max.pris kunne være for et sådan ur eller om jeg skal lede andetsteds.

[url]"http://cgi.ebay.de/ROLEX-OYSTER-SONDERMODELL-MIT-EXPLORER-ZIFFERBLATT_W0QQitemZ320161111624QQihZ011QQcategoryZ3852QQcmdZViewItem#Bild7">http://cgi.ebay.de/ROLEX-OYSTER-SONDERM ... Item#Bild7[/url]

På forhånd tak
Svar
Auktionshuset er sikkert godt nok men uret er sat i stand med nyere (original?) skive og visere. Det var i hvertfald ikke rødt oprindeligt. I bagkassen står der uret er fra '62. Serienummeret tyder på '70-72 og auktionshuset skriver '70. Hvis du vil have et originalt ur så glem denne.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus

Tak for hjælpen. Når man ikke ved noget om urene er det rart med experthjælp her i forummet. Men konen er til farver på uret så hvor finder jeg evt. et Rolex til hende til ca.10k som er tæt på det originale og med farver.

Hilsen

Lars
Svar
Ebay.de er vejen frem. Her kan du godt finde sådan et ur. Hold selv øje og når der kommet et ur der matcher dine/hendes ønsker, vender du tilbage med et link som sidst. Så skal vi nok komme med vores "dom".

Jeg bakker Klaus op i den anden. Det er absolut "no go" med mindre du er ligeglad med om det er et Frankenstein. Skiven er muligvis original, men har fået en god gang farvelade og nyt skivelayout... Icon_cry Så den kunne lige så godt være uoriginal. Kasse og bagkasse stammer ikke fra samme ur som Klaus påpeger. Dog original Rolex. Værket er ligeledes originalt. Rolex cal. 1225 passer til ref. nr. 6426. Så umiddelbart tror jeg kasse og værk stammer fra samme ur. Selve modellen med Explorer skive og ref. 6426 findes dog ikke. Og da slet ikke i rød Icon_rolleyes

/Mads
Svar
...jeg glemte helt at nævne at hvis konen vil have et ur med farver skal du ikke vælge Rolex. De kommer basalt set kun med lys (hvid, sølv, guld, champagne...) eller sort skive.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:...jeg glemte helt at nævne at hvis konen vil have et ur med farver skal du ikke vælge Rolex. De kommer basalt set kun med lys (hvid, sølv, guld, champagne...) eller sort skive.
Mvh
Klaus

Jeg tror også mere du skal ud og kigge på Bvlgari (de lavede en lyserød engang - den er sej) eller måske "mode ure" ?

Mvh Morgan
Svar
Vær desuden opmærksom på, at mange ure (Rolex, Omega, etc.) med farvede skiver har været en tur i Indien (hvis de da ikke sendes fra Indien).

Men som Mads skriver - søg og spørg.

Men du bør gøre dig nogle overvejelser angående originalitet (hvilket betyder meget/alt for mange her på forum, men det er, fordi vi er nørder). Kan du leve med, at skiven er redial eller lignende, er der ikke noget galt i nævnte ur (sælger er desuden top class). Originalitet koster kassen.

Men hvis du vil have farver (og former) så prøv Omega, Bulova, Longines, etc. "Sonstige" på ebay.de giver også mange alternativer, hvis der ikke SKAL stå Rolex.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Vær desuden opmærksom på, at mange ure (Rolex, Omega, etc.) med farvede skiver har været en tur i Indien (hvis de da ikke sendes fra Indien).

Men hvis du vil have farver (og former) så prøv Omega, Bulova, Longines, etc. "Sonstige" på ebay.de giver også mange alternativer, hvis der ikke SKAL stå Rolex.

Du finder ikke mange Omega med stærkt farvede skiver (originalt), hvis de ikke helt som GT skriver, har været en tur i Indien f.eks
Bulova var et godt alternativ i farvede skiver (ofte pastel dog)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Det vil så sige at den Datejust Bo Mølbak har til salg, har en uoriginal skive, for den er nemlig lyserød?

Mvh
Svar
Kevlar Skrev:Hej

Det vil så sige at den Datejust Bo Mølbak har til salg, har en uoriginal skive, for den er nemlig lyserød?

Mvh

Den Bo har til salg er laksefarvet (Salmon dial) og den er ægte. Den leveres kun på Airkings og OysterDate same Oyster Date og Oyster Perpetual til kvinder - men alle automatik ure. Uret på auktionen er en ældre manuel version.

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)