Blasfemi ?
#1
Jeg var på loppemarked i går, og "kom til" at købe dette væg-ur med Junghans værk.

İmage

Jeg gætter på at den er fra ca. 1930, men kassen som ellers er flot, passer absolut ikke ind i hjemmet.

Min tanke er at vinterens projekt skal være at skille værket og gå det efter. Det skal så efterfølgende monteres på en enkel plade i noget lyst hårdt træ, med en kasse i glas over værket så der ikke kommer store mængder støv ind.

Det skal være det flotte værk i messing der præsenteres - ikke kassen.

Men hvad synes i ? Er det blasfemi og helligbrøde at tage uret ud af sine oprindelige omgivelser ?

Her er flere billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage
/Jens
Svar
#2
Min mormor har et magen til. Men det er fra 1800 tallet... Jeg ville synes det var en skam at ændre på noget. Det er et klassisk ur du har og jeg ville holde stilen som den er Icon_e_biggrin
Svar
#3
Principielt ville jeg heller ikke ødelægge noget originalt og gammelt, men hos mig ville det ur heller aldrig komme op i dagligstuen.

Kan du ikke bare tage det forsigt ud af kassen og så gemme den når du laver en ny kasse - så er det jo nemt at sætte tilbage hvis du vil af med det og køber vil have det originale?

Jeg ville kaste mig ud i det i alle fald

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Mine forældre klunsede nogle løse værker, der var sat ud til storskrald. Jeg har ikke fået kigget så meget på dem, men det ene ligner dit værk, så du er nok ikke den første, der er blevet træt af designet. Ure med kasser som det du har købt blev fremstillet i ret stor mængde og er ikke af den store værdi. Derfor behøver man jo ikke at ødelægge kassen. Du kan sagtens genbruge værket i en anden sammenhæng og gemme kassen, hvis der engang i fremtiden er blevet kasseret så mange, at det bliver en sjældenhed.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)