Spørgsmål om Rolex
#1
Hej.

Jeg er ret ny inden for luxus ur verden Icon_idea .
Det startede her i marts med at jeg købt et Tag Heuer Aquaracer og nu vil mer have mer Icon_e_smile . ET ROLEX TAK Icon_cool .
Men jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber lidt i kan og vil svare mig på Icon_question .
Se de par Rolex jeg har set i med mine egne øjne der flyder sekund viseren bare uden at tage de der tik tak, tror i ved hvad jeg mener.
Flyder viseren så smukt på alle Rolex modeller? og er det kun Rolex ure som har denne smukke flydene gang?

MVH
Svar
#2
På alle mekaniske ure flyder sek. viseren. Alle rolex's modeller er mekaniske ure med auto. optræk. pånær oyster quarz, som kører på batteri som alle andre quarz ure.

Så alle mekaniske ure = *flydende viser

alle quarz ure "batteri" = sek. viser der springer.


*denne flydenede bevægelse cam foregå med alt fra 17 til 35 tusinde tik i timen ca. Rolex køre med 28.800 bph som det hedder.

et quarz ur derimod, tikker 60 gange i minuttet altså 3600 bph hvis du vil have en sammenligning.

Derfor får man indtrykket af at sek. viseren "flyder" på et mekanisk ur.
Svar
#3
Ja alle mekaniske har "flydende visere". Med 28800 bph så hakker viseren 8 gange per sekund - visse som Zeniths high beat går endnu mere flydende med ca 10 hak per sekund, andre kan gå med 5-6 hak per sekund, men ser stadigt ret flydende ud.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: