Verificering af ægthed
Hej.

Jeg har med stor fornøjelse studeret flere af de ure der er til salg herinde og er faldet over et Rolex Daytona som jeg er meget interesseret i.

Jeg har også snuset lidt rundt i de forskellige fora og har flere steder læst at man skal sikre sig at få uret ægthedsverificeret af en urmager. Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer der har erfaring hermed?

Er det fx bare at gå ind til Klarlund med sælger og det pågældende Rolex og så få Klarlund til at verificere ægtheden?

Mvh.
"Watcher"
Svar
Watcher Skrev:Er det fx bare at gå ind til Klarlund med sælger og det pågældende Rolex og så få Klarlund til at verificere ægtheden?

Ja, men kom evt. når der ikke er så travlt i butikken.
Svar
Hej

Jeg ville ringe og tjekke, så står man ikke med en aftale og kan ikke få uret tjekket.

Søren
Svar
Jeg vil hellere vende situationen om. Man skal handle med folk man stoler på. Dvs. hvor man ved der ikke er problemer hvis der er en eller anden dims der er fake, hvis standen ikke er som lovet, hvis der er fugt i værket, hvis serie # ikke passer med papirerne osv osv.

5 minutters besøg hos en autoriseret forhandler vil fortælle dig om uret er ægte - men ikke alt det andet. Bemærk også at hvis det er ældre sager er der stor forskel på de ansatte hos de autoriserede's evner - til at spotte f.eks. fake lænker/lynetter/bagkasser mv.

Så hvis man er i tvivl - handl hos folk / firmaer der har et godt rygte i branchen. Så går resten af sig selv.

Mvh Morgan
Svar
Giver Morgan ret. Køber man ældre/specielle ting, så køb af kendte velansete sælger, for ekspertisen hos de danske AD´s er ikke lige god Icon_e_confused Jeg taler af bitter erfaring.

Er man helt "ny" og kender intet til Rolex eller grey market handel med ure, og i bund og grund bare gerne vil købe et nyere brugt Rolex er det nu en fin løsning at foretage handlen hos en forhandler som verificere uret. Så er køber sikker på at uret er originalt og alle er glade.

Så er det med et nyere Daytona for øje kan du godt benytte dig af en verificering. Taler vi vintage manuelt Daytona ville jeg KUN benytte Klarlund på Vesterbrogade og sikre mig at det er en af de garvede der foretager verificeringen.

/Mads
Svar
>verificering. Taler vi vintage manuelt Daytona ville jeg KUN benytte >Klarlund på Vesterbrogade og sikre mig at det er en af de garvede der >foretager verificeringen.

Taler vi alt vintage til en værdi over 75.000 kr og fra før 1985 - er der kun 3 hos Klarlund jeg ville stole på. Og 2-3 samlere herhjemme. Alt andet = tur til schweiz.

Mvh Morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:Taler vi alt vintage til en værdi over 75.000 kr og fra før 1985 - er der kun 3 hos Klarlund jeg ville stole på. Og 2-3 samlere herhjemme. Alt andet = tur til schweiz.

Mvh Morgan

Helt enig. En tur forbi en knap så erfaren Rolex forhandler kan desværre være mere vildledende end vejledende Icon_cry Man kan ikke forvente at de ved alt om vintage Rolex, men ærgerligt at de ikke erkender de ikke ved det, frem for det gætteri jeg har været udsat for. Men de vil nok nødig tabe ansigt overfor kunderne. Problemet er så bare at køberen oftest stoler mere på forhandleren end på sælger, selv om han er velrespekteret. Men det er vel typisk dansk med sådan en respekt over for en fagmand.

/Mads
Svar
Ring og lav en aftale inden du kommer Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Hej alle der har svaret på mit spørgsmål/indlæg.

Jeg har fået flere gode svar end jeg havde turde håbe på, så nu vil jeg kaste mig ud i en handel. Tusind tak for hjælpen.

Mvh.
"Watcher"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)