24-06-2007, 11:54 AM
Jeg kom selv til at lave en lille bitte mikroskopisk ridse i mit Seamaster Pro. Så du skal ikke frygte for ægtheden på grund af en ridse i glasset
|
Ridser i Seamaster po
|
|
24-06-2007, 11:54 AM
Jeg kom selv til at lave en lille bitte mikroskopisk ridse i mit Seamaster Pro. Så du skal ikke frygte for ægtheden på grund af en ridse i glasset
24-06-2007, 12:31 PM
Tak for alle jeres svar, er blevet lidt trist over mit po, der er en del små ridser, men må nok leve med dem, det jo stadig et fedt ur
24-06-2007, 02:15 PM
mc23171 Skrev:Tak for alle jeres svar, er blevet lidt trist over mit po, der er en del små ridser, men må nok leve med dem, det jo stadig et fedt urMan kan ikke undgå, at der kommer ridser (hvis man bruger uret). De første tre ridser gør ondt - de næste tusinde ænser man ikke. Vær glad for dit ur - det er helt normalt - det er sandsynligvis hverken fake (hvis du har købt hos pålidelig sælger) eller sygt. # GT P.S. Post endelig et par billeder. "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
24-06-2007, 05:34 PM
Citat:Man kan ikke undgå, at der kommer ridser (hvis man bruger uret). De første tre ridser gør ondt - de næste tusinde ænser man ikke. Jeg er ikke helt med. Jeg synes da ikke det er normalt at få ridser i safirglas. Nu bruger jeg ganske vist mest gamle Vintage ure med plexiglas, men mit første Omega Seamaster, som jeg købte i 2003 og gik med konstant 1-2 år har da så vidt jeg ved ikke ridser i glasset! På kassen og lænken ja, men ikke i glasset. Er det ikke det normale? vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
24-06-2007, 06:01 PM
Hej Baun.
Jo, det er det mest normale, og derfor kalder man et safirglas for ridse frit. Men når der spørges om man kan ridse et safirglas skal der siges ja. Så derfor denne tråd, ikke første gange den er oppe. Kan vi snakke om når vi ses.... Mvh Lars
24-06-2007, 08:09 PM
Baun Skrev:Enig - men mit svar var til trådopretters "en del ridser", hvilket jeg opfattede som mere end "den oprindelige rids" i glasset (altså på kasse og lænke).Citat:Man kan ikke undgå, at der kommer ridser (hvis man bruger uret). De første tre ridser gør ondt - de næste tusinde ænser man ikke. Mine ure får små, overfladiske ridser på kasser og lænker (og plexi for dem, der har det), men jeg har ikke selv oplevet ridser i safirglas. Min forklaring var udelukkende baseret på min skumle fortid indenfor kemi og materialelære. # GT "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
24-06-2007, 08:19 PM
Jeg hr checket min 5 stk med safir glas, ca 10-20 år gamle og brugt lidt på skift så måske 1 års brug kun - men der er ingen ridser.
Jeg givefr GT ret i at der kan ridses i safirglas - bare trykket er hårdt nok og tingen der ridster er skap og spics nok og rimeligt hård. Jeg kan tro det er i coatingen. Jeg ved ikke hvad der sker ved at prøve at polere lidt på det med polywatch, eller har man ikke det, tandpasta. Det burde ikke kunne ødelægge coatingen, men 100% sikker er jeg ikke, så det er med at prøve sig lidt frem. En tandpasta på - en våd finger, og så glide rundt og rundt på glasset lidt for at se om "ridsen" bliver mindre synlig? Er den i glasset kan det naturligvis ikke ændres, men måske den kan "udjævnes lidt" hvis den er i coatningen? Det dejlige ved acryl og vintage er, at ud over acryl kan have flotte buninger og et smukt "skær", så kan man rimeligt let redde selv slemme ridser i glasset med polywatch (eller tandpasta i mangel af andet) vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
27-06-2007, 04:30 PM
Hejsa, har prøvet meget siden sidst, har bla været hos et par urmagere på strøget for at høre om de ku ordne mine ridser, men de mente alle der sku nyt glas i. Har også pudset og poleret med brasso som jeg også har læst sku virke, men uden resultat.
27-06-2007, 05:17 PM
Det lyder da godt - jeg vil selv teste keramisk kogeplade rens, for det har jeg da i huset - godt tip - og lyder jo natruligt at det man bruger til keramiske (hårdt glas) overflader på komfur - også kan tage mikroskopske ridser, selvom det så nok mere var coatingen end safirglasset
vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
27-06-2007, 05:35 PM
mc23171 Skrev:Hejsa, har prøvet meget siden sidst, har bla været hos et par urmagere på strøget for at høre om de ku ordne mine ridser, men de mente alle der sku nyt glas i. Har også pudset og poleret med brasso som jeg også har læst sku virke, men uden resultat. Men så idag besøgte jeg min mor, og hun kom med noget keramisk kogeplade rens, det tog 15 min, så var alle mine ridser væk Heh - det kunne da være at du skulle give det tip videre til de urmagere du var hos... |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|