DAGENS TEMA: VAND ;)
#1
Sjove billeder. Icon_e_smile

Jeg savner dog, at når nu du vil lege med "vand", at der så ikke er en smule spejling i overfladen. Det ville have været flot, hvis du kunne lave det naturligt også. Plus at lyset også afbøjes ved passagen gennem vandoverfladen, så man oplever en skævhed.
Det ser umiddelbart ud til at der blot er lagt en bølget effekt henover.

Mvh. Martin
#2
watchfreak2003 Skrev:Ok Einstein – jeg gør mig mere umage næste gang.

Det var nu ikke ment negativt. Blot som konstruktiv kritik.
Det er jo tydeligt, at du sagtens kan finde ud af at lege med billederne, så jeg forsøgte blot at pege på nogle ting, du kunne finde på at lege videre med.

Mvh. Martin
#3
Hej Jesper.

Jeg synes billederne er flotte ud fra en kunstnerisk betragtning. Jeg kan specielt godt lide det første af paneraiværket, som nærmest ser "smeltet" ud. Det er jo lige til et baggrundsbillede på computeren!
Jeg må dog give Martin ret i, at hvis du vil give folk en følelse af "vand", så er der nogle ting af arbejde videre med.
Jeg synes da også du skal passe på med at generalisere omkring hvor imødekommende forummet her er udfra blot en enkelt kommentar omkring dine billeder. Icon_e_surprised
#4
I 80'erne var der en sag hos boligselskabet AKB- Stjernen på Frb,KBH.

En ældre dame klagede over, at hun, hvis hun stillede sig på en taburet og lænede sig ud af sit badeværelses vindue, kunne se at en ung kvinde i boligblokken overfor (ca. 75meter borte) solede sig nøgen på sin altan på 3. sal. Den ældre dame krævede, at den unge kvinde skulle smides ud. Bestyrelsen behandlede sagen, besøgte den ældre dame og kunne med et kæmpe besvær eftergøre den gamle kvindes handling, og dermed se over på den unge kvindes altan. Da den ældre kvinde blev spurgt, hvorfor hun dog stod på en lille vakkelvoren taburet med hovedet ud af sit badeværelses vindue i hendes høje alder, svarede hun: at hun jo ellers ikke ville kunne se ud af vinduet og over på blokken på den anden side.......
Bestyrelsen, hvor min morbror sad i, besluttede følgende:
Hvis man i forbindelse med stole -eller taburetbrug i badeværelset ser anstødelige ting gennem det lille vindue, bør man undlade at kigge ud af det lille vindue og kun bruge det til det det er beregnet til; udluftning...

MVH

SK

Synes iøvrigt, at det er nogle finurlige billeder især dem af 16613'eren Icon_e_biggrin
/SK
#5
watchfreak2003 Skrev:Jeg har postet 100vis af billeder på både vintageure, og især udenlandske fora siden 2004 så det er nu ikke kun en enkelt kommentar jeg udtaler mig ud fra!
Jeg synes da også, at der god plads til underholdning og passion her på vintageure. Der er til gengæld lidt for få aktive skribenter i forummet, hvilket giver meget stor fokus på hvert enkelt indlæg. Af samme årsag er det vigtigt ikke at overfortolke indlæggene.
Jeg er enig med dig i, at en del indlæg godt kunne være mere venligt betonet, og at man sommetider tænker over, om folk virkelig vil hjælpe med info om ure og skabe en god stemning - eller om man blot vil "bevise sin kunnen".
Igen tror jeg dog, at vi skal huske hinanden på ikke at overfortolke, og heldigvis er de fleste indlæg her hjælpsomme og gode.'
Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke er en hel del indlæg på de udenlandkse fora, som man godt kunne være foruden.
#6
Jammen kære venner, janteloven trives i bedste velgående....... Icon_e_confused

Mvh Lars

PS. af samme grund er vi nok mange der tænker meget inden der skrives. Icon_e_wink
#7
Jeg er nok anderledes, men jeg kan ikke helt se janteloven i det. Hvis man viser billeder, skal man kunne roses eller gives lidt råd.

Jeg synes det er skarpe og fantastisk optagede billeder som vi har set det før fra Jesper - det er en af forumettes absolut skarpeste fotografer.

Det er en god ide med et tema, ex vand, men photoshop - eller lignende - bliver måske lidt ens med så mange billeder, så jeg kan da godt forstå tanken om man måske kunne det ene eller andet med billederne - (som jeg ikke selv ville kunne, men som jeg kunne forstå indlægets tanke bag), og jeg har ikke læst nogen jantelovs præget kritik af billederne synes jeg - der skal mere til.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
#8
hmmmm...

Jeg ved ikke rigtigt..... Icon_rolleyes

hvis man ikke kan tåle "kritik" bør man ikke oploade til fora.....

hvis man ikke kan nyde andres billeder for det de er f.eks dekorative, kunsteriske, underholdende eller bare begejstrende bør man nok ikke se på dem...

alt ind imellem er vel så ok!!!!

MVH

SK

og så er den ged vist barberet!!!!!
/SK
#9
Hej

Jeg synes at det er ualmindelige gode billeder af ure Watchfreak har lavet, jeg ville ønske jeg kunne gøre det ligeså godt, men jeg er jo kun urmager, så hatten af for gode billeder, så kom endelig med flere uanset kritik, for vi kan jo allesammen godt lide at kigge på dem.

MVH Peter Icon_e_biggrin
#10
Hej igen

For lige at gøre det mere klart, så synes jeg at billederne er utroligt flotte og sjove. De står ufatteligt klart og fanger flere detaljer utroligt flot.
Effekterne er også fede, da billeder jo som sagt nemt kan blive ensformige.
Jeg burde nok have fået skrevet dette samtidig med min kritik.
Beklager at min kommentar medførte lidt negative reaktioner.

Mvh. Martin




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)