AP cal. 3090
#1
Modellen fra AP Jules Audemars blev anmeldt/beskrevet primo 2002 af en der kalder sig ei8htohms. Efter konklusionen er der et addendum der dels vedrører optrækket af værket (cal.3090) og noget jeg simpelthen ikke forstår angående "finish of the bridges". Er der en første og anden generation af cal. 3090?
Hjælp søges
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Kristian Johansen
Svar
#2
Hej

Du skal prøve at spørge Mads han er ekspert i AP.

MVH Peter
Svar
#3
Nu ved jeg ikke så meget om AP, men jeg ved at ei8htohms er meget aktiv, og respekteret på bl.a. The Purists...
Svar
#4
John er lidt efter finishen på broerne som han ikke mener lever helt op til resten af værkets finish. Siden 2002 har AP forbedret dette, så det nu matcher niveauet på bundpladen (som var meget tilfredsstillende). Det kan være en engangsfejl på det testede værk men også en generel fejl. Husk på at alt er håndpoleret og finisheret. Der findes ikke en 1. og 2. generation. Man opdaterer løbende de småting man finder. Finish har jo intet med værkets funktionalitet at gøre, så en officiel opdatering er nok lige drastisk nok i denne sammenhæng.

Det første afsnit beskriver blot det manuelle optræk og hvordan det føles. Dette var undladt i artiklen. Her kommenteres det bla. at det er noget af det lækreste Thomas (AP forum moderator) har oplevet. Det siger ikke så lidt, når man tænker på hvilke ure han har haft mellem fingrene som high end samler.

Håber det hjalp lidt!?

/Mads
Svar
#5
Tak for hjælpen. Jeg er blevet klogere som sædvanligt.
Kristian Johansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)