13-04-2007, 10:48 PM
Er der nogle som ved hvorfra navnet Glycine kommer? Det er jo ikke grundlæggernes navne. Måske opdigtet som Rolex eller betyder det faktisk noget? :?:
|
Hvorfor Glycine
|
|
13-04-2007, 10:48 PM
Er der nogle som ved hvorfra navnet Glycine kommer? Det er jo ikke grundlæggernes navne. Måske opdigtet som Rolex eller betyder det faktisk noget? :?:
13-04-2007, 11:10 PM
Rolex har du ret i man ikke ved med sikkerhed. En historie - som findes mange steder er, at det betyder horlogerie exquise eller noget med fineste ure - i en sammentrukket from.
Mange navne er dannet sjovt, ex ESSO som kommer fra udtalen af første bogstav i olieselskabet Standard Oil Simpelthen udtalten af SO Og så en vild chance. Wisteria sinensis er en klatreplante som er karekteristisk i sin beskrivelse ved, at den vokser ved at sno sig selv, med eller mod uret i skarpe drejninger, og den hed og hedder på fransk - Glycine?? Sno sig med uret?? Bare et bud. vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
13-04-2007, 11:42 PM
Næste gang, jeg skal se på et Glycine, vil jeg teste di teori og spørge efter en blåregn
14-04-2007, 03:02 AM
Hej
Jeg vil umiddelbart gætte på at man har fundet på et navn. MVH Peter
14-04-2007, 10:27 AM
En hurtig søgning på "define:glycine" på google...
Glycine er den mest simple aminosyre... Glycine er navnet på en soyabønne... # GT P.S. Undertegnede påstår på ingen måde, at ovennævnte har haft indflydelse på navngivningen! "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
14-04-2007, 11:55 AM
Tror da også bare det er påhittet, men beskrivelsen af den der plante på nettet er, at den er helt karektiristisk ved at kraftigt clockwise eller counter clockwise - det var den eneste spæde link til navnet, men jeg tror også det er et påhit, selvom langt de fleste navne nu har en eller anden god baggrund - nogen gange - ofte - navnet på skaberen (Benrus = Benjamin Lazarus ex) -Racine er fra Enicar - men stavet omvendt - eller også er det modsat - osv
vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
15-04-2007, 01:53 AM
Hej
Jeg tror og også at John har ret. MVH Peter
19-04-2007, 08:55 AM
Tak for budene, jeg endte med at skrive til Glycine, her deres svar:
Glycine is a wonderful sweed smelling plant that climbs walls of houses and gardens and developes beautiful grape-like flowers of tenderblue and violet colour. Is rather at home in middle and South Europe. Best regards GLYCINE WATCH SA Stéphanie Wälchli
19-04-2007, 11:16 AM
Kilgore Skrev:Tak for budene, jeg endte med at skrive til Glycine, her deres svar: En gang imellem kan man komme nær. Den jeg beskrev først i tråden ser ud præcis som de beskriver den, bortset far Glycine ikke selv nævner, at det mest karateristiske ved den er, at den snor sig (som klatreplante) kraftigt clockwise - hvilket kunne ha været med til at få dem til at tænke sådan. Jeg skrev: Og så en vild chance. Wisteria sinensis er en klatreplante som er karekteristisk i sin beskrivelse ved, at den vokser ved at sno sig selv, med eller mod uret i skarpe drejninger, og den hed og hedder på fransk - Glycine?? Sno sig med uret?? Bare et bud. Det var rent gæt, men lidt sjovt vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|