Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Og det er også alt du skal gøre også har du et herligt ur med et være LANGT over middel
vh John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Omega har lavet originale glas med indvendig lup, de er meget svære at få fingre i idag, så hvis man bestiller et nyt originalt glas til det pågældende ur får man et uden lup.
MVH Peter
•
Svar: 348
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Æv, det var da ærgeligt.
Går ud fra glassene stadig laves, det er jo noget som slides rimeligt og så er det da underligt de ikke bare laver med og uden når nu der var oprindelige både med og uden, det kunne man vel lige så godt...?
Nå, men vælger nok at skifte det under alle omstændigheder. Går ud fra jeg får de brugte dele igen hvis jeg beder om dem og så må det være godt (så kan man jo altid få det sat tilbage hvis man af mystisk årsag skulle vælge det). Det vigtigste for mig var også bare at få bekræftet om/hvor meget frankenwatch der ellers var over det
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Hej
Man kan også polere det gamle glas, hvis det er uden revner kan det blive næsten som nyt.
MVH Peter
•
Jep, så er den indleveret til en omgang, så det bliver spændende!
Mig som elsker gammelt mekanik og elektronik - og især hvis det virker som da det var nyt
Glasset har ingen revner, men man se det har været poleret og det er lidt skævt i toppen og bunden, så et nyt og det gamle tilbage ser jeg som den mest optimale løsning.
Fandt lige et andet Omega, samme værk og også fra '64:
http://cgi.ebay.de/OMEGA-SEAMASTER-600-E...dZViewItem
Gad vide om det er samme sjuskehoved der har været i gang med den. Kronen sidder da værre end på min
Btw. Der er ikke nogen der har lidt billeder af cal. 6xx i mere eller mindre adskilt tilstand?
Synes nemlig det ser lidt spøjst ud... Mener, de fleste nye ure i dag der er sekundviseren drevet direkte, men synes det i de kalibre ser ud som om den drives indirekte, hvis i forstår hvad jeg mener. Eller bare lidt forklaring om det vil selvfølgelig også være interessant
Mvh Morten
•
Hej
Det er fordi at værket er med inddirekte sekundviser, det vil sige at værket oprindeligt er bygget til lille sekundviser ved klokken 6.
MVH Peter
•
Hej Peter
Ja, det var næsten også mit gæt. Nogen gang er det hurtigere/nemmere bare at tage udgangspunkt i noget man allerede har designet og så lave ændringer end at starte helt fra bunden. Det sker også i mit fag
Fik tilbagemelding her til morgen. Uret forventes klar om ca. 3 uger, glæder mig allerede
Mvh Morten
•
Hej Morten
Husk billeder når du får det tilbage.
MVH Peter
•
Hej Peter
Jep, det skal jeg huske!
Men hav lidt tålmodighed, ca. 3 uger
Btw. Nogen der ved om man kan få uoriginale bagsider med glas til disse Omega'er eller skal de laves?
Værket er jo på trods af spartansk finishering enormt flot! Noget lidt andet end at kigge på en helt rå 2824

Har set Uhrmageriet har en...
http://www.uhrmageriet.com/uhrgfx/details/large/11f.jpg
Men ved jo i sagens natur ikke om den er lavet eller der er nogen der laver dem. Under alle omstændigheder vil det jo være dødssynd at dreje hul i den originale bagplade.
Edit: Nå, Uhrmageriet har tilsyneladende noget referrer-check på deres image-server. Højreklik på linket, vælg Kopier Lokation og sæt ind i adressen i nyt vindue, så burde man kunne se billedet.
Mvh Morten
•
Hej Morten
Såvidt jeg ved drejer de hul i den originale bagkasse.
MVH Peter
•