Køb af Speedmaster Pro hos smwatches.com
#11
Tak til Mads og John for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg kan godt se, at jeg har fremstået en anelse paranoid, men det er dejligt når et par erfarne urnørder siger, at min frygt er ubegrundet.

En lille update i historien: Jerrel skriver til mig, at han har uret allerede tirsdag morgen og sender det samme dag.

Fortsættelse følger...
Svar
#12
Gamlejohn Skrev:Tak til Mads og John for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg kan godt se, at jeg har fremstået en anelse paranoid, men det er dejligt når et par erfarne urnørder siger, at min frygt er ubegrundet.

En lille update i historien: Jerrel skriver til mig, at han har uret allerede tirsdag morgen og sender det samme dag.

Fortsættelse følger...
Jeg synes ikke det er antydning af paranoid, men helt naturligt når man ikke har set det gå godt mange gange, og man sender penge til en man ikke kender

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#13
I erfarne urnørders øjne kan det virke paranoid, men jeg tror alle vi har været der engang. Jeg selv inklusiv. Så vi er meget forstående overfor situationen.
Der skal 5-10 gode handler til før den frygt lægger sig helt. Men som John pointerer: Køb sælger inden du køber uret. Er du det mindste i tvivl så lad være. Enkelte har fået ødelagt deres urpassion pga store tab pga. ricikable handler hvor udsigten til at spare 10.000 kr. pludselig har betydet 20-40.000 kr. tab pga uret aldrig kom.

De fleste er på et tidspunkt blevet tilbudt et NIB Daytona til 35.000 kr. Sælger mailer en masse flotte billeder og en fin stak referencer på 10-15 handler med div. personer. Pussigt nok er det alle hotmail og div. andre "free email" adresser, som han selv kan stå bag. Uden kendte referencer eller ebay konto med positive feedbacks ville jeg holde mig langt væk. Et kendt ansigt på div. urfora med indholdsrige indlæg kan også borge for en vis seriøsitet. Disse ønsker heller ikke et dårligt renome og er til at stole på.

/Mads
Svar
#14
watchfreak2003 Skrev:MIN POINTE ER:

Hvorfor alt det bøvl og besvær når man kan købe uret i Danmark for måske 1-2K mere….. eller måske samme pris eller billigere hos Copenhagen Watches?

Og nu taler jeg om det konkrete ur, og ikke generelt om køb af gammelt ragelse på bay.

Man er sgu da komplet idiot hvis man udsætter sig selv for søvnløse nætter, diverse paranoide vrangforestillinger pga. 16K man har sendt af sted til en ukendt klokke sælger…. NÅR man kan vade direkte ind hos en DANSK forhandler og købe sit ur, som man kan tjekke for ridser og andet godt med det samme.

Det var da ikke så svært vel…

Jo lidt svært - jeg tror de fleste indlæg her er gået på den generelle risiko eller ikke risiko ved at handle over nettet. Den konkrete pris kan jeg ikke ved om man kan få på samme måde hos en Dansker i ens nærhed.

Jeg har ikke sagt man ikke skal handle i DK, og det er klart det er en fordel at se uret og have det i hånden, og det kan sagtens være 1000 kr eller mere værd, men ofte er besparelsen faktisk en del større og jeg synes det bliver lidt vrøvlet når Ebay bare bliver til gammelt ragelse.

Når du taler om at sende 16 k af til en ukendt klokkesælger, så er det jo også totalt imod de råd alle giver herinde -
Køb sælgeren (m.a.o. en du kan stole fuldt på ud fra alle referencer) - og så nyd din besparelse hvis du synes det er det værd, køb i butik hvis du har det bedre med det, hvorfor skal den ene eller den anden handels type virke idiotisk - de er OK begge. Nå slut med den fra min side Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#15
watchfreak2003 Skrev:Jeg gir op ;]

GamleJohn!
Jeg er helt sikker på du modtager dit Omega om få dage, og alt er i den skønneste orden.

Min påstand er blot at du kunne ha’ haft dit ur på armen for 8 dage siden hvis du havde købt i Danmark – til samme pris, eller tæt på i hvert fald.

Jeg kan sagtens se din pointe, men som sagt: jeg er nybegynder, og jeg var ikke klar over, at besparelser i den størrelsesorden var mulig herhjemme. Jeg er glad for at bo i et land, hvor man ikke skal lave procentregning for at finde drikkepengene, og hvor man ikke skal være krejler eller bazar-rytter for at købe noget, der er dyrere end en liter mælk.

Jeg er også klar over, at luxus-ure ikke er en hobby for lavtlønnede. Jeg har en forholdsvis høj indkomst, men alligevel har jeg meget svært ved at flå 16 kilo efter skat ud af familiens husholdningsbudget til at købe noget, der ikke er fradragsberettiget.

Jeg skal hverken være samler eller fake mig ind i jetsettet, og 2.000 kr. er faktisk forskellen på, om jeg køber eller lader være. Og hvis det eneste, jeg får for de penge, er lidt hurtigere levering og en personlig vejledning i at dreje på en knap, så vil jeg hellere bruge pengene på at invitere min kone ud og spise, når hun nu er sød nok til at bære over med mit gakkede Speedmaster-projekt.

Men jeg respekterer din holdning, og hvis jeg havde fået dit råd tidligere, havde jeg måske fulgt det. Nu er pengene sendt afsted. Jeg stoler på Jerrel, og på en eller anden sær måde er jeg faktisk begyndt at hygge mig med den julekalender-spænding, der er i at vente på uret.

Jeg har tænkt mig at blive ved med at opdatere denne tråd, så andre nybegyndere kan læse en konkret rapport fra køb til modtagelse, inden de selv beslutter sig til, hvordan de vil handle. Sådan en tråd ville jeg selv have værdsat, da lavede min egen aften-research.

God weekend allesammen.
Svar
#16
hejsa

Jeg syntes da bestemt ikke man skal skamme sig fordi man gerne vil købe til den bedst mulige pris Icon_e_surprised

så lige et par spørgsmål Icon_e_biggrin


@ Gamlejohn: kan man få SM længere ned end den første pris han sender på mail?

@ watchfreak2003 - hvad gør du får at får tilbudt 20% rabat i DK ? - jeg syntes ikke jeg er blevet tilbudt mere end omkring de 10 %


mvh
Rune
Svar
#17
Hej alle,

Vil bare lige sige, at jeg ved flere lejligheder har handlet med Jerrel fra SM watches og med Markus tidligere. Alle gange har jeg fået en rigtig god handel ud af det.
Jeg har sparet en dejlig masse penge hver gang - skønt ! Icon_e_wink

En enkelt gang modtog jeg et forkert ur, men jeg afleverede uret til én bekendt han havde i Danmark og det rigtige ur kom en uge senere sammen med en check på ca. 400,- som et plaster på såret.
Det syntes jeg er ret flot, det er jo menneskeligt at fejle.

Så kan kun anbefale SM og bare "prut" med ham, det hjæler nogle gange.

God dag og weekend.

Icon_rolleyes
Svar
#18
Mine kommentarer i denne tråd har været omkring sikkerheden og om uret kom eller ej. Hvorvidt nogen køber et ur i DK eller hos SM vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Der er klart fordele ved at købe i DK og så er det et personligt spørgsmål om man mener den sikkerhed er 2-3.000 kr. værd.

Jeg køber mest i udlandet og tager gerne chancen og sparer 2-3.000 kr. Det er jo så gået fint ca. 50-60 gange. Det er så en besparelse på mellem 100-180.000 kr. Skulle da mene at det er værd at tage med Icon_e_wink

Ved godt det er et ekstremt tilfælde, men det er fakta.

/Mads
Svar
#19
En lille update: Jerrel havde fortalt mig, at han ville få mit ur denne morgen (tirsdag), så jeg skrev til ham og spurgte, om det også var tilfædet. Det var det ikke, for hans forsendelse med ure var blevet stjålet!!! Jessir... 4 ure forsvundet fra Fed Ex' varetægt.

Jerrel skriver til mig, at han i stedet vil skaffe et ur til mig på Ur-messen i München i weekenden, så han kan sende det til mig mandag... Med Fed Ex Icon_e_confused

Fortsættelse følger...
Svar
#20
Endnu en update:

I dag (mandag) skrev Jerrel til mig, at han havde fået uret, og at han ville sende det med FedEx. Et par timer senere fik jeg et tracking-numer, så nu er det op til FedEx.

Fortsættelse følger...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)