Vintage Omega/heuer Chronografpher.
Syntes lige jeg ville dele disse herlige Chronographer i dette forum,skal lige sige at jeg ikke har købt dem endnu,de skal lige en tur omkring Bo Mølbak til et check og vurdering i Kbh.

Alle Omegaerne er med cal321 værk.

Det første er i 18 k fantastisk flot,er fra 1959.

- Det andet er udført i stål og med guldkant i yderskiven..1965

- Det tredje er jeg ikke helt sikker mht guld/eller double'..fra 1957

Heuer urene ved jeg ikke så meget om,men det med dato,er super flot.

Vil nogle herinde gi et forsigtig bud på hvad disse herligheder skal koste..?

Undskyld...mth blanding af billederne.

Mvh. Torben.[/imİmageg][/imİmage][/imgİmage][imgİmage][/img][imİmageg][/img][imgİmage][/img]
Svar
Det er ikke let. 18 K omegaen med 321 mener jeg for nyligt at have set lignende på Ebay gå til noget med 2.800 € men jeg har også set den en del højere som denne:
http://cgi.ebay.com/VINTAGE-OMEGA-18K-CH...dZViewItem
- de andre omega (forudsat ikke 18K) ligger nok i størrelsesordenen mellem 1500 og 2200 Euro her er en:
http://cgi.ebay.com/OMEGA-SEAMASTER-CHRO...dZViewItem
men den har jo 4 dage tilbage og ingen bud endnu.

- og Heuer med kaliber 72 (vil jeg gætte på) i pæn patineret stand ligger vel omkring (660?) 800 - 1400 Euro og så:
Heuer med dato og måske nok Valjoux 72 C - i meget flot stand, ser ikke re-dialet ud, men lidt svært - skal nok normalt ligge et eller andet sted omkring 1400 - 2000 Euro kunne jeg tro - men det er bare ud fra hvad jeg synes de ligger i nærheden af på Ebay - og visse går jo ud med endnu højere BUY IT NOW priser, så tag det med alt det salt du kan, og hør dig rundt.

Om det er en sælger med alt mumset, så er det måske lidt svært at tro han vil give den store kvantums rabat, for det er jo rimeligt let solgte varer, så hvis du kan få dem til den lave af mine gæt, er det nok ret godt vil jeg påstå.
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er en samling flotte ure. Har selv haft kig på dem, og specielt de gl. værker trak meget. Men jeg var for usikker på standen da jeg stod med dem i hånden. Så få det hele vurderet af Bo inden du køber. Det kan blive en MEGET dyr erfære at få det hele serviceret og renoveret. Jeg ved de gl. Heure let kan koste 5-7.000 kr. at renovere, idet de skal en tur til Heuer, hvis der er tale om mere end bare et simpelt service. Så Bo kan nok næppe klare det, hvis der skal udskiftes dele. Heuer holder på stumperne... Icon_cry

Prismæssigt vil jeg ligge mig meget tæt op ad John. Jeg vil dog tilføje at du nok skal sælge internationalt for at nå det prisniveau. De kan være svære at sælge til markedsprisen i DK. De har jo også været til salg længe, hvilket du jo nok kan bruge som argument for at presse prisen.

/Mads
Svar
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen endnu til en pris jeg vil betale.

Jeg ville meget gerne eje både en 18 karat og en stål Chronograf med cal. 321.

Men i flot stand osv. 15 K for stål og 20 K for guld, som jeg har kunnet købe til synes jeg er i overkanten!

Hvad jeg så ville give - ved jeg først den dag jeg får et tilbud jeg siger ja til - men det skulle være nærmere 12 K og 16 K -. og så skal de være iorden!

Det er nok derfor jeg ikke har nogen endnu!

vh Baun
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg ved de gl. Heure let kan koste 5-7.000 kr. at renovere, idet de skal en tur til Heuer, hvis der er tale om mere end bare et simpelt service. Så Bo kan nok næppe klare det, hvis der skal udskiftes dele. Heuer holder på stumperne... Icon_cry

/Mads

Det må betyde Mads, at det så ikke kan være valjoux 72 og 72C som tikker i Heuer urene, for der burde man vel kunne få dele fra flere forskellige steder, og hvis det bare ikke lige er noget med Heuer navnet på?

Hvad tror du ligger i dem?
vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for jeres indlæg..jeg havde også fundet det til 2895 pund på e-bay..en hamper pris må jeg sige. Mht heuer urene sætter jeg lige et par billeder ind af værkerne. Ved godt urene har været til salg et stykke tid,men har fået en god deal,men som sagt skal jeg lige ind til Bo en af dagene..så får jeg syn for savn. Jeg har handlet med sælger før..ellers en fin fyr.
Mvh. Torben.[imgİmage][/imgİmage][imgİmage][/img]
Svar
Lad os høre Bos dom og din beslutning. De ser da pæne ud. Broen med Heuer på er lidt anderledes, men passer så vidt jeg kan se med bundpladen og med alle øvrige dele i Valjoux 72 og 72C så en god del kan Bo nu givet med dem tror jeg. Mads kan det der bedre?

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
John du har helt ret. Det er Valjoux 72 og 72c. Det er muligt at Bo har div. stumper til at ligge. Også muligt at standen er super og det blot skal serviceres. Derfor de bør tjekkes inden købet. Men skal der skiftes div. dele på både ur og værk kan de rigtige stumper godt være svære at finde. Jeg taler af egen erfaring. Og sendes det først til Heuer for at udbedre lidt småting får det den store tur.

Når det så er sagt kan jeg kun tilføje at cal. 321 og cal. 72 er to af de flotteste og mest velfungerende kronoværker nogensinde. Skal man have tilsvarende kvalitet i nye ure fås de ikke for under 40-50.000 kr. Lemania ebauchen som Omega 321 er baseret på, er faktisk den samme som Patek og Vacheron stadig bruger i deres 2-registers kronos. Og her taler vi ure i 150-200.000 kr. klassen.

/Mads
Svar
Hej

Heuer sælger ikke dele til gamle modeller, men de har dem og de vil bare selv sætte dem i, og så er det temmeligt dyrt, for de laver altid komplet service.

MVH Peter
Svar
men andre kan vel skaffe dele til valjoux 72 f.eks. (det er jo 72 serien i begge Heuer ure?), det har jeg da fået klaret både her og i udlandet?
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)