Det er en auktion, så du kan jo ikke afgøre om det er billigt før auktionen er overstået
Jeg kan ikke se om fotoet viser et ægte ur eller ej - men det er jo ligegyldigt da selv et foto af et ægte ur bare er et billede og i princippet kan komme hvor som helst fra.
(det er naturligvis af stor betydning hvis det viser et fake ur - men det vil jeg lade andre om at afgøre)
Det er
sælgeren du køber så stil ham nogle spørgsmål, feks om handlen kan afsluttes hos en autoriseret Rolex forhandler inden penge skifter hænder? osv. - også gerne lidt udfordrende omkring den medfølgende dokumentation, ekstra billeder fra andre vinkler mv. Hvis sælgeren ikke er korrekt beskrivende og venligt imødekommende holder du dig bare langt væk.
At dømme på sælgerens "Fast Pris" pris, har han høje forventninger til salgsprisen, så hvis uret er ægte og han har købt det til listepris, så tror ikke han vil kunne acceptere at sælge det til feks. 35.000 kr.
Generelt kan man sige, at mange sælgere på QXL som sælger dyre ting uden mindstepris har en konto som de bruger til at byde varen op til et for dem tilfredsstillende niveau - og eventuel tilbagekøbe en vare hvis interessen er for lav (det er ikke tilladt på QXL men praktiseres alligevel).
Uden jeg tør sige noget om denne specifikke sælger, så ville jeg dog personligt være opmærksom på QXL brugeren som byder med navnet "mrnaumann". 'Han' udmærker sig ved at være ny, har købt 9 ting uden at have givet eller modtaget karakter - hvilket er typiske anonyme karaktertræk ved en budgiver som en sælger selv bruger til at byde en pris op eller tilbagekøbe med.
held og lykke
-niels