Godt køb?
Tja prisen vil jeg ikke kommentere. Sammenlign med andre og vurder selv. Jeg vil dog nævne at jeg personligt ville holde fokus på standen frem for alderen. Et 10-15 år gl. Rolex er stadig "nyt" hvis ellers dxet bare er velholdt.

Der er ikke meget ide i at skifte lynette indlægget. Det på subben går til 60 min og bruges til dykning, mens det på et GMT går til 24 timer og bruges til GMT-viseren. Så det ville være tossert at skifte. Mener heller ikke de passer sammen.

Du kan købe et 16610 og påmontere et grønt indlæg fra et LV. Men jeg ville nok smide de 5-6 kkr. ekstra og få "the real McCoy"...

/Mads
Svar
Generelt går modellerne med sel-lænke for 2-4.000 kr. mere end forgængeren. Både fordi de er nyere men ikke mindst pga. den bedre lænke. Så kan du få sel-lænken skal du klart vælge den.

Selve uret er ikke "bedre" i sel. versionen. Jeg vil personligt hellere have et i flot velholdt stand med stifthuller end et 5-10 år nyere med sel-lænke som er godt brugt.

Men den du har kig på ser ganske fornuftig ud. Den grønne krans tror jeg desværre du må opgive. Du kan måske finde en aftermarket på ebay. Der findes et hav af krænse. Men jeg vil fraråde dig det, idet uret komme til at fremstå MEGET uoriginalt rent udseende mæssigt. Men ok hvis du er ligeglad med at det måske bliver stemplet som fake kan det vel være et fedt...

/Mads
Svar
Jeg er ikke sikker på, at man kan tage en lynette fra en LV og sætte over på en normal 16610.

Men man kan gøre det den anden vej rundt. Jeg har i øjeblikket en sort lynette på min LV fra en 16610.

Som sagt, så er jeg ikke helt sikker, men det mener jeg bare, at min urmager sagde.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Hmm Christian det lyder sgu underligt. Jeg vil da mene at hvis den kan skiftes den ene vej rundt burde det også være muligt den anden vej rundt. Det er jo ikke just raket-teknologi vi snakker om her Icon_e_confused

Kasse og lynette på 16610 og 16610 LV har jo samme dimensioner. Men måske andre kender svaret?

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Hmm Christian det lyder sgu underligt. Jeg vil da mene at hvis den kan skiftes den ene vej rundt burde det også være muligt den anden vej rundt. Det er jo ikke just raket-teknologi vi snakker om her Icon_e_confused

Kasse og lynette på 16610 og 16610 LV har jo samme dimensioner. Men måske andre kender svaret?

/Mads

Det virker begge veje, men kun for 16610 versus 16610LV

M
Svar
Hej

Man kan altid købe et nyt sort indlæg til sin 16610, men Rolex sælger kun grønne lynetteindlæg til 16610 LV, men de passer på begge modeller.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)