En drøm
Hejsa,

Ja - nu tror I sikkert alle sammen at jeg er blevet skør. Men ikke desto mindre DRØMTE jeg i nat om et Tagheuer ur, og har fået den idé at mit næste ur skal være sådan en laban. Derfor - hvilket Tagheuer er din favorit, og hvad syntes du jeg skal købe? Er der ikke noget med at TH har "opfundet" et eller andet "bæltetræk" til uret, som er nyskabende. I så fald er jeg int3eresseret i at høre om dette ur, priser etc.

Har I nogenlunde fanget idéen ?

Btw: Mega tillykke med "næstenuret" til Mads G, - hvis nogen har fortjent sit "eget" ur er det dig, - jeg håber du får visere etc. til at passe sammen inden længe. Bare billedet af skiven er bare FOR blæret !!!!!

Icon_smil Sogge
Svar
Hej Sogge,

jeg håber ikke at der er noget galt i at kunne lide TG Icon_e_surprised

Det ur med bæltetræk du tænker på er deres Monaco V4 (http://www.tagheuer.com/the-collection/c...bl?lang=en) som blev vist i Basel i 2004. Det er i mine øjne et fedt og nytænkende ur, men desværre så er det ikke kommet i produktion endnu, og jeg ved ikke om det nogensiden kommer.

Mine drømme TG ure er bla. Monaco V4 og deres Carrera Caliber 360 chronograf som kan måle 1/100 af sekunder. Carreraen er blevet lavet i 2 begrænsede udgaver (rødguld og i stål versioner).
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1831845&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 1845&rid=0[/url]
Svar
Tag Heuer er svære at blive kloge på. På den ene side er de meget innovative og "fremme i skoen", og på den anden side skulle de skamme sig.

De har masser af nye spændende ure, hvor der virkelig er gjort nogle spændende tiltag. Bla. som V4 og Cal. 360. Desværre når urene ikke helt igennem og ender ofte, som V4, kun på udstillinger. Ærgerligt....Men deres R&D afdeling har jeg nu respekt for.

Der hvor kæden hopper af for TH, er i mine øjne deres ure i 10-20 kkr. klassen. Jeg havde forleden et TH til 18 kkr. og et Certina til 7,5 kkr. i hånden og her var ikke nævneværdig kvalitetsforskel. TH´s ETA værker er ikke forfinet og modificeret overhovedet. Det SKAL de være når man betaler over 12-15 kkr. for et chrono med ETA 7750. Breitling havde iøvrigt samme "problemer" op gennem 80-90´erne, men er nu kommet godt efter det. Lad os håbe TH følger trop.

Skulle jeg have et Tag Heuer skulle det enten være et med cal. 36 eller også ville jeg finde et vintage Heuer med valjoux 23 eller 72.

Mads Gjødesen
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Skulle jeg have et Tag Heuer skulle det enten være et med cal. 36 eller også ville jeg finde et vintage Heuer med valjoux 23 eller 72.

Mads Gjødesen

Enig i vintage med valjoux 23 eller 72 - hvor de har disse skønne maskiner + godt design fra den tid. Eller hvis det skal være større (ca 43mm uden krone) et Heuer Bundeswehr fra ca 1966 til 1972 med Valjoux 230 med flyback chrono
İmage

Og en god hjemme side om dem:
http://www.onthedash.com/Guide/_Chronogr...undeswehr/
vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hejsa,

Mange tak for Jeres input!

Citat:jeg håber ikke at der er noget galt i at kunne lide TG

Nej - bestemt ikke - det var det at "gå efter" et ur på baggrund af en drøm jeg sigtede til Icon_smil

Citat:Jeg havde forleden et TH til 18 kkr. og et Certina til 7,5 kkr. i hånden og her var ikke nævneværdig kvalitetsforskel.

Det Certina du nævner Mads, kunne meget let være et Certina DS Podium, som jeg allerede har og er superglad for. Og det er åbenbart også 10-12k dyrere at købe et TH med samme forarbejdningsniveau, og det vil jeg da liiiiiige tænke lidt over!

Tak for fotos John - Bundeswehr referencen er interessant (og 43 mm passer mig glimrende), men jeg er nok mere til et nyere design, og direkte grim er sådan et Carrera Caliber 360 chronograf jo ikke Icon_e_wink

Nu er jeg i første omgang i færd med at skaffe et katalog, det har jeg i hvert fald råd til........
Svar
Bla. Certina DS Podium er i mine øjne stort set lige så lækker rent kvalitetsmæssigt som et TH. Så du kan være rigtig glad for din Certina Icon_e_biggrin

TH cal. 360 er meget spændende men du for også lov at betale for det Icon_cry

/Mads
Svar
Hej

Hos Tag Heuer betaler du stadigvæk kun for navnet, i forhold til så mange andre, men jeg gætter på at de kommer efter det ligesom Breitling gjorde det.

MVH Peter
Svar
Hej Alle,

Ja ja - så er den gal igen. Nu har jeg fået kataloget hjem og ja - jeg må sande at concenpt-urene ER de mest interessante. Hvor om alting er har jeg et RIGTIGT godt øje til AQUARACER ref. CAF2112.BA0809 M. Cal. 16 og altså blå skive.

Det er, som jeg ser det, et flot flot dykerur og koster ca. 14k så vidt jeg forstår. Kan jeg få nogle bud på hvor jeg får bedre value for money (her tænker jeg på DIREKTE alternativer, ikke på Mads' korrekte påpegning af at Certina giver mere "value for money" - Certina har så vidt jeg ved IKKE et designmæssigt alternativ til ovennævnte TH ur. ?

Icon_smil Sogge
Svar
køb med hjertet. Det kan godt være Tag som navn betinger en lille overpris - men i det prisleje mener jeg ikke man med retfærdighed kan sige at et ene er bedre end det andet. Seiko og Certina osv. er billigere, men du synes ikke om deres design, så glem dem, Oris, Sinn osv. kan være med i prisklassen, men du er faldet pladask for den TH - og den er da også helt OK og vil vise tid og tåle "små-dykning" i mange år - så brug hjertet

Held og lykke med uret - prøv Silver magic for at se om du kan spare penge der.

John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John,

Mange tak for svaret, - måske ender du med at få ret (i det med hjertet!!). Men det er jo netop f.eks. Seiko, Certina, Oris og Sinn jeg efterlyser alternativer i. Specielt er Oris og Sinn alternativer jeg ville overveje hvis du kender konkurrencedygtige alternativer inden for disse brands som er sammenlignelige med mit udgangspunkt. Please øs, øs af din erfaring.

Icon_smil Sogge
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)