Nautilus Vs. Royal Oak
Hej Alle Icon_e_biggrin

Hvis man nu stod der og kunne tænke sig et "rigtigt" ur - og valget stod mellem Patek Philippe Nautilus 5711 og Audemars Piguet Royal Oak 15300 - hvilket ville I vælge? Hvad er jeres tanker omkring de to urer.

Patek Philippe Nautilus 5711
İmage

Audemars Piguet Royal Oak 15300
İmage

Jeg ved at Patek'en koster ca. 111000,- men hvad står AP'en i?

Ciao ebsilon
Svar
Hej

Det er to topklasse ure du har kig på, jeg ville nok vælge Patek Philippe da det går for at være det absolut ypperligste indenfor ure, men Royal Oak er meget tæt på, jeg mener at nyprisen er 100000 kroner plus minus et par tusinde.

MVH Peter
Svar
Tja den er svær. Jeg vil mene kvaliteten, forarbejdningen og værkerne ca. er på samme niveau. Det nye forbedrede AP med in-house værk rykker for alvor fra de tidligere 36 mm RO´er med AP cal. 2225.

Så jeg vil mene du får lige meget ur i det to. Prisen på AP´en er noget lavere. Den ligger på ca. 70.000 kr. Det er Jumbo´en ref 15202 der koster ca. 100.000 kr.
Jeg kender ikke 2007 prisen, men det er i det leje. Dertil kommer en fornuftig rabat på ca. 15 %, hvis du kan handle lidt Icon_e_wink

PP´en er noget dyere og i mine øjne får du ikke mere ur for pengene hos AP.

Jeg ville derfor klart vælge AP, hvis jeg havde økonomien med i tankerne. De er også til at skaffe (både nye som brugte) til forskel fra PP hvor du skal betale langt over listepris for et brugt Icon_cryDe er umulige at skaffe fra ny... Icon_e_confused

/Mads
Svar
Hej

Jeg havde ikke lige lagt mærke til at det var den lille AP Royal Oak da jeg skrev prisen på 100000 kroner.

MVH Peter
Svar
hej. jeg tror nok at man kan finde 15300 til meget lavere pris i omkring 50k omega. I modsatte til Patek 5711, at pris kan nem op over 100k plus det vil være sværere at finde uret.

hvis det er mig vil jeg vælge efter min smag. men jeg giver Patek en højere placering.
Svar
Hvis jeg nu skulle købe et af dem, ville jeg vælge AP'en, det er IMHO det pæneste af de to.
Svar
Jeg har kigget mange gange på de 2 fantastisk flotte ure. Jeg har altid sagt at skulle jeg have ur i den klasse ville det blive AP, men man kan da næsten komme i tvivl.

Imidlertid, når man er i tvivl om hvilket ur man helst så på sim arm og prisforskellen er 25-50 K - ja så holder jeg fast i AP.

Og jeg er ret sikker på at hvis jeg intet vidste om ure - og ikke kendte de to - og blev sat til at vælge, ville mit umiddelbare valg også være AP.

Så jeg tage AP'et. Men jeg skulle hilse fra min kone og sige at hun bedst kan lide PP'et....

vh Baun
Svar
Baun sælg alle de der Omega´er og køb et AP i stedet Icon_e_wink Du kan jo alligevel kun gå med et ur af gangen, og når du først har haft et 15300 på armen vil dine Omega´er føles som billige Timex ha ha.... Icon_e_wink

Nej spøj til side...Ingen tvivl om at AP´en er noget ganske særligt. Havde forleden guld-modellen, med hvid skive og rem mellem fingrene. Normalt er jeg ikke til guld, men føj hvor var det da lækkert... Icon_cool

/Mads
Svar
Mads....

og somme tider overvejer jeg også at gå efter færre, finere ure...

men, men jeg holder meget af at følge handelen, finde et ur her eller der, som jeg synes er dejligt - eller kan blive det. Som nu det der Seamaster 30 - som går fra at være en skændsel - til at blive en fryd før øjet. Så synes jeg faktisk også det er en fornøjelse at snakke med andre om det, vise frem og måske bytte eller sælge.

Desværre har jeg ikke råd til at lege på den måde med ure til 50 - 100 K stykket, men hvis jeg havde lidt flere penge, ville jeg gerne lege med guld vintage JLC, IWC, VC og den slags - men helt sikkert vintage og helt sikker primært dressure.

vh Baun
Svar
Baun du kan faktisk let finde meget fine vintage AP, JLC og VC guldure i dress kategorien til 15-25 kkr. Jeg ved godt det er 2-3 gange Omega prisen, men du får faktisk rigtig meget for pengene. Ikke mindst nogle vidunderlige værker. Snakker vi high-end dress ure er cal. AP 2003/VC 1003 svær at komme uden om. Den SKAL du have med i samlingen idet det er det vel nok mest benyttede værk fra 60´erne og frem hos AP og VC.

Pokkers jeg tænder mest på sportsure Icon_e_wink Der er meget mere for pengene i dress kategorien Icon_e_confused

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)