Seiko SND255 + Tommy Hilfiger Men's Riverside update
#11
That´s my man.... good choice Icon_e_biggrin
***********
MVH TK

Undskyld... hvad er klokken??
Den er ny...!!!
Svar
#12
Hej Martin

Du skrev at du havde kigget efter / ønsket dig et ur til festlige lejligheder og din kæreste valgte dette ur fordi hun kunne lide det og fordi hun synes det kan passe til din stil, så det beholder du selvfølgelig og bruger det hvergang der er lejlighed til det. Mærkedage, måske i week ends og når du ikke bruger det passer du på det, som man gør med ting der er noget særligt, har affektionsværdi osv. Det ur vil altid være noget særligt fordi du fik det på jeres 4 års dag.

Det betyder ikke at du ikke kan ønske dig andre ure, som kan bruges til andre lejligheder! Men giv det lidt tid og nyd at du har fået et dejligt nyt ur, det er altid en fornøjelse!

vh Baun
Svar
#13
Martin J Skrev:
jenslh Skrev:Jeg kender ikke meget til Tommy Hilfiger ure, men jeg har svært ved at se ideen med en tachymeterskala når uret hverken har cronograf funktion eller drejelig lynette?

Tachymeter kræver ikke drejelig lunette - eller mere præcist, er aldrig på en drejelig lunette. Den er enten på fast lunette eller trykt på selve skiven, men normalt forbundet med et en chronograph (med stop ur), som dog ikke er et must.

Når din sekundviser er på 0 kan du lade bilen køre 1 km og så læse hastigheden ud for det sek viseren viser når du har kørt 1 km. Det er dér et stopur (chronometer) kan være smart, men om du nu f.eks. vil vide hvor mange bevægelser en maskine går i timen, f.eks, hvor mange ark kan maskinen printe per time, så går det helt fint uden stop faktisk.

Start med at tælle maskinenes slag når din sekund viser er på 0 (12)

Tæl f.eks 10 eller 100 slag (bevægelser) og hvis f.eks. 100 bevægelser har taget 45 sek. så vi du se at der ud for 45 sek står 80 på tachymeter skalaen, og 80 * 100 = 8000 som så er det antal print du får ud af maskinen per time.
(hvis du havde nøjedes med at måle 10 slag havde der i det tilfælde stået 800 - men tachymeter skalaen virker faktisk kun præcist mellem 10 eller 12 sek og op til 60 sek, simpelthen fordi det bliver for sammepresset med tallene ellers, så i eksemplet brugte jeg 100 slag)

Lidt genialt tænkt med den skala faktisk

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Baun Skrev:Hej Martin
Det betyder ikke at du ikke kan ønske dig andre ure, som kan bruges til andre lejligheder! Men giv det lidt tid og nyd at du har fået et dejligt nyt ur, det er altid en fornøjelse!

vh Baun

Lige præcis mine ord, man har vel altid været lidt ur "freak" siden man fik sit første ur Icon_e_biggrin

hannover_dk Skrev:Tachymeter kræver ikke drejelig lunette - eller mere præcist, er aldrig på en drejelig lunette. Den er enten på fast lunette eller trykt på selve skiven, men normalt forbundet med et en chronograph (med stop ur), som dog ikke er et must.
vh John

Siger mange tak for den fine forklaring Icon_cool

Til alle jer andre 1000 tak for alle jeres råd Icon_mrgreen
Må jo indrømme jeg har været på forummet en del dog ikke som bruger før nu.
Svar
#15
Hej Martin

Tillykke med at du nu er nået dertil, hvor du har flere ure at VÆLGE imellem Icon_smil Det er i hvert fald første skridt!

Hvis du - i lighed med nogle af os andre - er blevet fascineret af ure, er det mit bud, at du i en ikke så fjern fremtid begynder at kigge efter vintage modeller med mekaniske værk - automatisk eller manuelt optræk.

Læs nogle af de gode artikler her på sitet om værkernes og mærkernes historie, og prøv så at gå ind på fx den tyske eBay hjemmeside, og søg efter noget af det du har læst om. Hvis du fx søger på Chrono eller Chronograph kommer der over 1000 hits frem - og man kan sagtens finde en Heuer eller Girard Perregaux fra 50' eller 60'erne for helt ned til 400 euro - ca 3.000 kr. Mange af sælgerne skriver også hvilket værk der sidder i uret - prøv fx at søge efter Valjoux og se hvad der dukker op af sjove ting.

Og går du efter udseendet frem for værket, kan der være mange penge at "spare" på at købe quartz modellen af ure som Omega, Cartier eller Jaeger Le Coultre, sammenlignet med de tilsvarende mekaniske modeller. Jeg skriver "spare" i anførelsestegn, da quartz ure generelt ikke er så agtede blandt samlere som de mekaniske udgaver, hvorfor du heller ikke skal påregne at få særligt meget for uret, hvis du vælger at sælge det igen senere.

Her er der fx en gammel Breitling chronohgraf fra 1948 til et overkommeligt beløb:
[url]"http://cgi.ebay.de/diff229-FEINER-BREITLING-SCHALTRAD-CHRONO-TOP-40er_W0QQitemZ260069483150QQihZ016QQcategoryZ9219QQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/diff229-FEINER-BREIT ... dZViewItem[/url]

Og før du har set dig om så har du 3 ure - og er godt på vej til at starte en "samling" Icon_e_wink

God fornøjelse!

Mike
________________________
16600 - A good starting point
Svar
#16
Mike P Skrev:Hej Martin

Tillykke med at du nu er nået dertil, hvor du har flere ure at VÆLGE imellem Icon_smil Det er i hvert fald første skridt!

Hvis du - i lighed med nogle af os andre - er blevet fascineret af ure, er det mit bud, at du i en ikke så fjern fremtid begynder at kigge efter vintage modeller med mekaniske værk - automatisk eller manuelt optræk.

Læs nogle af de gode artikler her på sitet om værkernes og mærkernes historie, og prøv så at gå ind på fx den tyske eBay hjemmeside, og søg efter noget af det du har læst om. Hvis du fx søger på Chrono eller Chronograph kommer der over 1000 hits frem - og man kan sagtens finde en Heuer eller Girard Perregaux fra 50' eller 60'erne for helt ned til 400 euro - ca 3.000 kr. Mange af sælgerne skriver også hvilket værk der sidder i uret - prøv fx at søge efter Valjoux og se hvad der dukker op af sjove ting.

Og går du efter udseendet frem for værket, kan der være mange penge at "spare" på at købe quartz modellen af ure som Omega, Cartier eller Jaeger Le Coultre, sammenlignet med de tilsvarende mekaniske modeller. Jeg skriver "spare" i anførelsestegn, da quartz ure generelt ikke er så agtede blandt samlere som de mekaniske udgaver, hvorfor du heller ikke skal påregne at få særligt meget for uret, hvis du vælger at sælge det igen senere.

Her er der fx en gammel Breitling chronohgraf fra 1948 til et overkommeligt beløb:
[url]"http://cgi.ebay.de/diff229-FEINER-BREITLING-SCHALTRAD-CHRONO-TOP-40er_W0QQitemZ260069483150QQihZ016QQcategoryZ9219QQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/diff229-FEINER-BREIT ... dZViewItem[/url]

Og før du har set dig om så har du 3 ure - og er godt på vej til at starte en "samling" Icon_e_wink

God fornøjelse!

Mike

Ønskede mig et dykker ur til min 8års fødseldag, hvor jeg fik et Inex som stadig ligger i skuffen et sted (uret virker dog ikke mere)
Har tre ure som er fuldt ud funktionelle, men derfor kunne man sagtens bruge flere Icon_twisted

Efter den dag har jeg været fascineret af ure, fik et Casio tilbage i 1999 som desværre blev slidt op men nænner ikke at smide det ud, det slå stadigvæk *gg* ellers så jeg det første ur med indbygget mp3 afspiller (også et Casio), hvor jeg var solgt med det samme det var tilbage i 2001 såvidt jeg husker.
Guderne må vide hvorfor det lige skulle være Casio Icon_rolleyes

Kunne faktisk ikke sove i går (kl 00.00) så ind og finde mp3 uret frem og sætte liv i det hehe fantastisk at det virker selvom det har et par år på bagen samt lidt skrammer.

Det jeg bruger til hverdag er ca 2år gammelt, men må ærligt indrømme jeg er blevet en smule træt af det der "plastik" look.
Så det hjalp åbenbart at beklage sin nød til kæresten, drømme uret er dog et Omega koster 18600,- Icon_cry

Resten i familien synes man er en smule skør hvis man har flere et eet ur....

Søgte lige på ebay.de fandt dette her
[url]"http://cgi.ebay.com/PERIGAUM-MENS-SPEEDSTER-SWISS-VALJOUX-7750-AUTOMATIC_W0QQitemZ190067849273QQihZ009QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting">http://cgi.ebay.com/PERIGAUM-MENS-SPEED ... otohosting[/url]

Fed detajle man kan se urværket i bunden.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)