Overvejer køb - 2220.80.00
Jeg er blevet godt forelsket i 2220.80.00 modellen, så overvejer at anskaffe det som en tidlig julegave til mig selv Icon_e_biggrin

Skal lige nævnes at jeg er totalt begynder hvad angår ure, så kan være mine spørgsmål er helt ude i hampen Icon_e_surprised

Så til spørgsmålene:

- Hvor meget skal det koste? Er der en vejl. pris og er den evt til at forhandle?

- Ville det evt kunne betale sig at købe det i udlandet?

- Hvor meget skal jeg regne med at bruge på løbende vedligeholdelse af uret?

- Er der tale om en ny model eller hvornår er den fra (kan se at den bliver hypet ifm den nye James Bond film)?

Med venlig hilsen

Knox
Svar
Har netop erhvervet en af slagsen. Vejl. listepris er 18.600,-. Det skulle ikke være helt umuligt at snakke sig til 10-15% rabat. Hvis du vælger èn de billige, men sikkert OK tyske forhandlere på Ebay, kan der være 25-30% at spare. Jeg vil selvfølgelig anbefale dig at handle "lokalt".

Ja modellen er ny, den afløser 2531.80.00. Regn med at bruge ca. 1500-2000,- hvert femte år på service.
Svar
Hej

Omega med co-axial værk kan sagtens gå 10 år mellem service.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Omega med co-axial værk kan sagtens gå 10 år mellem service.

MVH Peter

Det kan der sagtens - og 20 hvis du er heldig og passer lidt på det!

Noget helt andet er at mange sender uret til service fordi de gerne ofrer lidt på en kær ven og gerne vil have uret i optimal stand - der er en glæde ved at passe godt på sine ting. På en eller anden måde ligesom man har det godt efter motion - man er tilfreds med det man har gjort!

vh Baun
Svar
Hej Knox,

Da du er helt ny KAN det være på sin plads at nævne, at samme ur fås i en quartz-udgave (ref.nr. 2223.80.00) til kr. 11.400, - der sparer du 38,7% i.fh.t. co-axial udgaven uden overhovedet at skulle forhandle om rabat. Dette blot for fuldstændighedens skyld, - der er tale om en anden vare, som designmæssigt ligner den anden til forveksling.

Icon_smil Sogge
Svar
kan det så også nævnes at et ur med mekanisk værk har en betydelig bedre gensalgsværdi (og anddre værdier Icon_e_smile ) - men igen køb brugt og reducer værditabet!

meget hellere et brugt mekanisk end et nyt quarts .... både økonomisk og "følelsesmæssigt" set!

vh Baun
Svar
kan det så også nævnes at et ur med mekanisk værk har en betydelig bedre gensalgsværdi (og anddre værdier Icon_e_smile ) - men igen køb brugt og reducer værditabet!

meget hellere et brugt mekanisk end et nyt quarts .... både økonomisk og "følelsesmæssigt" set!

vh Baun
Svar
Hej

Jeg tror at det er svært at finde et brugt, da uret kun har været på markedet i en måned, men ellers er der stadigvæk den gamle model med 1120 værk også mekanisk til 13900 kroner, jeg har stadig en på lager.

MVH Peter
Svar
Du har selvfølgelig ret Peter - jeg havde vist tabt tråden - og talte generelt.

vh Baun
Svar
Service hvert 10. år ?......nu er der jo andet end "the escapement" der skal smøres i et ur. Jeg vil sammenligne det med, at man smed servicefri bremser på en bil, og så sagde, at nu var der 100.000Km. mellem service.

Nææ.....jeg holder mig til de 5 år. Måske endda 4 her første gang.

ja......just my 5 cent
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)