Svar: 3
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Nu hvor man efterhånden er midt i 30'erne, må det efterhånden være på tide at få sig et rigtigt ur!
Jeg har altid godt kunnet li' ure og har købt en del billige ting og sager gennem årene, men den sidste tid har jeg forelsket mig mere og mere i Omega, men der dukker et par spørgsmål op:
Jeg er vant til at gå med mit ur hele tiden, og på mit nuværende Skagen-ur bærer remmen præg af det, og den er derfor blevet skiftet ca. hvert andet år i den tid, jeg har haft det. Det vil vel også være tilfældet med et Omega?
Kan uret i det hele taget holde til at blive anvendt dagligt i al slags vind og vejr?
Jeg har ikke noget imod at købe et brugt ur, og det ser ud til at man kan komme rimeligt langt for 2000-3000 kroner, men hvad er et godt køb i denne prisklasse? Det vigtigste er naturligvis, at jeg synes om uret
Mvh,
Morten
•
Jeg burde nok lige tilføje, at det især er Seamaster modellen, jeg kigger på.
/Morten
•
Svar: 74
Tråde: 12
Seamasteren kan holde til at blive brugt hver dag, men undrer mig lidt over at du skriver du kan komme langt for 2-3000 kr.... Hvis du er på udkig efter et nyere Seamaster vil jeg nærmere sige det ligger på 6-8000 for en quarts udgave og ca. 10000 for Automatic udgaven.
•
Svar: 74
Tråde: 12
Seamasteren kan holde til at blive brugt hver dag, men undrer mig lidt over at du skriver du kan komme langt for 2-3000 kr.... Hvis du er på udkig efter et nyere Seamaster vil jeg nærmere sige det ligger på 6-8000 for en quarts udgave og ca. 10000 for Automatic udgaven.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det er vel brugt du mener man kommer rimeligt langt for 2-3000 kr (det skriver du jo faktisk klart) men både og vil jeg sige. Du skal vide i alle fald, at der er masser af falske ure i omløb som brugte. Både decideret falske, men endnu mere ure som har fået ny skive, eller anden maskine eller visere og så videre, altså - måske egentligt ok som ure, men ikke fuldt originale. Det er ikke nemt helt uden viden om seamaster at købe via f.eks Ebay eller andre auktioner.
Køb "sælgeren mere end uret" - med andre ord, se om han f.eks har haft f.eks 1000 tidligere handler med 99% positivt feed back, så har du gode muligheder, men er det en med 12 handler og 96% positivt, så vær forsigtig.
Du kan få seamaster brugt for 3000 men jeg tror du skal regne med 3-5000 for en seamaster fra 60-80 for at være mere realistisk i forventningerne. Jeg har købt flere helt ægte og originale constellations chronometer certificerede fra den tid, inkl. piepan - til omkring 450 -550 €
Er det helt nye modeller, så koster de bestemt mere, også brugt, med mindre det er batteri, for de falder som bare xxx i pris på kort tid som brugt, men jeg kan ikke sige jeg kender prisen.
vh John
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Du kan nemt finde et Omega Seamaster til 2-3 K.
Du skal bare finde et godt ur fra 60'erne. Der er masser af ure til salg. Især med manuelt optræk får du et pænt ur til den pris.
Jeg havde selv sådan et i tankerne da jeg for 4 år siden drog til staden og ind i vintageurforretningerne..... at jeg så kom hjem med et Seamaster 120 fra 1998 til 8K krævede lige en forklaring til konen - uret er stadig en af mine favoritter.
Jeg manglede dog stadig en "rigtig" Seamaster - altså en af de gamle. Den købte jeg her fra siden af Frank Hansen - et smukt Automatic som var i pænstand og som går fantastisk godt. Jeg mener jeg gav mellem 2500 og 3000 for det.
Standen er vigtig for prisen. Ikke glasset, det kan fixes op, men skiven og kassen. For de fleste vil skiven være mest at bemærke, men for nogen samlere er det vigtigt at kassen ikke er pudset op flere gange. Du kan få et flot ur lidt billigere, hvis det ikke er vigtigt at kassen ikke er pudset!
Du skal regne med at give lidt mere for et Automatic end for et manuelt - ca 1 K mere for ens ure i samme stand - vil jeg sige som tommelfingerregel!
Og en sidste ting. Du skal ikke købe et ur der er så gammelt at det har hammerautomatik, for det er ikke så robust som efterfølgerne. Dvs kig efter en Seamaster fra efter ca 1960 - efter dent tid har Omega vist ikke lavet nye ure med hammer automatik, men ellers spørg sælgeren.
Hvis du fortæller hvor i landet du opererer, kan vi nok guide dig til gode handlere, men ellers brug Vintageure.dk - men check også solgte ure for at få overblik....
Skal det være et nyere Omega Seamaster starter priserne ved 6-7 K.
God jagt - det vil du aldrig fortryde!
vh Baun
•
Indtil videre har jeg kun kigget på Vintageure.dk, og der er nogle Omega Seamaster fra 60'erne, som befinder sig indenfor mit prisleje. Samtidig kan jeg se, at mange sælgere er gengangere, hvilket jeg vælger at tolke som noget positivt!
Jeg kigger mig lidt omkring og ser, om jeg kan finde noget, der passer til temperament og pengepung.
Tak for kommentarerne!
Mvh,
Morten
•
Svar: 25
Tråde: 5
Lige en kommentar fra mig ang Seamaster. Jeg har haft mit (Bond model), siden det kom frem i 1995. Jeg har haft det på nonstop. Efter jeg lige har fået skiftet kransen, fremstår det som nyt igen. kanon ur. Du fortryder ikke Omega
•
Jeg skal snart til Island og senere til Firenze i Italien. Er der nogen som har styr på,hvovidt der er fornuft i priserne på Omega ure, nogle af disse steder.
Hører også gerne om I kender konkrete butikker.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Flemming F. Bentzon
•