Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Hvis det er uret du virkelig brænder for, er det da det du skal købe. Du kan sikkert finde et alm. Navitimer billigere, og i bund og grund er det samme ur. Så spørgsmålet er vel nærmest om du vil betale lidt ekstra for at det er denne Fighters Edition frem for et alm. Hvis du allerede nu spekulerer over tab i forbindelse med gensalg, bør du nok ikke købe det. For så går det nok ikke længe før det ryger til salg.
Spørger du mig personligt ville jeg til hver en tid vælge et vintage Navitimer ref. 806 med manuelt Venus værk frem for de nyere modeller. Det er den oprindelige Navitimer med et super flot værk. Læs Kurts artikel om Navitimer her på siden, og du kan ikke undgå at blive fascineret af disse klassiske vintage modeller.
Held med søgningen!
Mads Gjødesen
•
Svar: 372
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
jeg vil give mads fuldstændig ret.
navitimeren er blevet til en "ludervare" og mange forbinder breitling med netop dette ur. den bliver oz kaldt "pandekage" og det er lige præcis det den ligner.
du burde ikke give mere end 15000 for et 7750.
har du kigget under køb og salg. der er en "rigtig", du måske burde købe.
•
Svar: 106
Tråde: 3
Det er nu ikke mange ludere,tror jeg der går rundt med et navitimer.
Mange hilsner
Bo
•
sikkert ikke! de er nok mere til rolex
det var nu heller ikke sådan ment, at ludere går med navitimer.
•
hej jesper,
jeg ved så ikke lige, hvad du mener med dette og i hvilken sammenhæng, men det lyder ikke særlig venligt.
"Den analogi Klaus anvender, vælger jeg at tro skyldes uvidenhed og ikke dumhed!" det er oz ligegyldigt! den slags fornærmelser siger mere om dig end om mig!
som du selv påpejer findes der et hav af forskellige navitimere og en masse fakes (netop fordi dette ur åbenbart er meget populært). der er i mine øjne ikke noget sjovt i (for en ursamler -nørd) at gå rundt med et ur som der findes et hav af fakes af.
jeg er selv meget til breitling, [url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=65">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=65[/url]
som hverdagsur, men med netop navitimeren har breitling gjort i nælderen ved at producere for mange editions i mange forskellige udgaver og prislag. det er det, jeg mener med ludervare (til dem der ikke kender udtrykket)
men smag og behag osv....
jeg er heller ikke helt enig med dig i dit generaliserende udsagn at ure er en seriøs dårlig investering. det kommer minsandten anpå hvilket mærke du vælger at købe. en normal bil er også en dårlig investering, men der findes bilmærker, der stiger i pris, når du forlader butikken med den. patek phillipe er et godt bud på et mærke, hvor du kan tjene ved et videresalg.
der findes ure med specielt udseende som er blevet populære igen efter 30 år og man får mangedoblet pris for den siden anskaffelsen. f.eks seiko bullhead.
navitimeren er i mine øjne kun interessant, når de har opnået vintage-status. dvs. de navitimer 806 kurt brøndum beskriver i sit indlæg. dem sætter jeg ved siden af breitlings chronomatic som jeg virkelig gerne vil have fingrene i. men det er ikke let at få hverken navitimeren eller chronomatic´en i en ordentlig stand.
men dit ur ser da fint ud og har det rigtige værk, men jeg ville ikke bryde mig om at give penge ud til det. men sådan er vi heldigvis forskellige.
•